Brussels Airlines verwelkomt 25 vluchten met bezoekers voor Tomorrowland

25 Brussels Airlines vluchten uit 17 verschillende steden brengen vandaag bijna 2000 passagiers uit Europa en ver daarbuiten naar Brussels Airport. Al deze passagiers hebben maar 1 bestemming: Tomorrowland. Op maandag 30 juli vertrekken ze allemaal opnieuw naar hun thuisland. Wie uit Barcelona kwam overgevlogen werd op de vlucht verrast door een unieke live dj-set van Dimitri Vegas & Like Mike en Yves V.

Van de Big Apple tot Moskou

Tomorrowland werd overspoeld door buitenlandse aanvragen en besloot een samenwerking aan te gaan met Brussels Airlines. Vanuit 17 verschillende steden werden er aantrekkelijke travelpackages aangeboden waarin vlucht, festivalticket en overnachting (hotel of DreamVille) in verwerkt zaten. Succesvol zo bleek, want de tickets vlogen in een mum van tijd de deur uit.

Vandaag landden er meer dan 2000 passagiers uit NYC, Rome, Madrid, London, Stockholm, Praag, Geneve, Barcelona, Milaan, Berlijn, Manchester, Kopenhagen, Oporto, Budapest, Bilbao, Lissabon en Moskou. De eerste vlucht uit NYC landt om 6u25 en de laatste, die uit London, landt om 20u05.

De passagiers checkten bij vertrek in aan een Tomorrowland balie, werden begeleid door eigen hostesses en bij aankomst op Brussels Airport stonden opnieuw gastvrije Tomorrowland hostesses klaar om hen te verwelkomen. Vanaf daar vertrokken de gasten naar  het hotel of DreamVille via Tomorrowland transport. Na het festival, op maandag 30 juli,  worden de reizigers terug naar de luchthaven in Brussel gebracht.

Debby Wilmsen, persverantwoordelijke Tomorrowland: “Zowel voor ons als voor Brussels Airlines primeren service en veiligheid. Het leek ons dus een goede match en als kers op de taart mogen we een vliegtuig  in een Tomorrowland kleedje steken – van binnen & buiten! Zelfs op de vlucht naar het festival, kom je al in de juiste sfeer, we hebben door deze samenwerking de mogelijkheid om het feest al in de lucht te starten.

Christian Dumortier, Marketingmanager Benelux Brussels Airlines: ”Dankzij deze samenwerking met Tomorrowland kunnen we ons als Belgische luchtvaartmaatschappij associeren met een fantastisch Belgisch muziekfestival dat zowat overal in onze Europese vluchtbestemmingen razend populair is. In een mum van tijd waren er meer dan 2.000 vliegtickets gereserveerd.  Tomorrowland kiest net zoals Brussels Airlines voor kwaliteit en creativiteit.  Uit deze ingrediënten is dit samenwerkingsrecept vol met leuke, creatieve verrassingen zoals de unieke DJ vlucht en het Reuzenrad geboren.”

DJ’s on board

Het dj-duo Dimitri Vegas & Like Mike en de Antwerpse dj Yves V verrasten de passagiers die vertrokken vanuit Barcelona met een dj-set. De dj’s speelden, geheel onverwachts, ruim 10.000 meter hoog in het Europese luchtruim,  een dj-set voor de 140 passagiers die onderweg waren vanuit Barcelona.
Een enthousiaste menigte werd al opgewarmd en klaargestoomd voor 3 dagen Tomorrowland. Eens aangekomen op DreamVille, kunnen ze verder dansen op de beats van The Gathering, de traditionele DreamVille party op de vooravond van het festival.

Brussels Airlines trakteert

Tijdens Tomorrowland zélf brengt Brussels Airlines alle bezoekers eventjes in de lucht.  Dé attractie van Tomorrowland 2012 is immers het grootste reuzenrad van Europa: De Brussels Airlines Cloud Rider. Het bijna 60 meter hoge rad werd overgebracht uit Düsseldorf en er stonden wel 20 mecaniciens in voor de opbouw. In de 40 gondels kunnen 320 passagiers tegelijkertijd plaats nemen, dus goed voor 2.200 passagiers per rondje. Dankzij Brussels Airlines worden alle bezoekers gratis verwelkomd  voor een rondje met het rad. Daarnaast maken ze via de persoonlijke code op hun speciale Tomorrowland boarding pass kans op heel wat leuke prijzen waaronder 1 jaar lang gratis vliegen met Brussels Airlines.

Op vrijdag 27 juli om 12 uur gaat het festival van start. De organisatie verwacht 180.000 bezoekers op het festival en 35.000 DreamVille gasten. Het festival eindigt op zondag 29 juli middernacht. Dit jaar kunnen thuisblijvers ook het festival op de voet volgen dankzij Tomorrowland TV, 7 uren live televisie op het Tomorrowland YouTube kanaal dat bestaat uit live sets, interviews, extra’s en de onversmadelijke blik achter de schermen.

Debby Wilmsen

Diamonds&Pearls Communication - Tomorrowland