Star Alliance uitgeroepen tot 's werelds beste luchtvaartalliantie

16 luchtvaartmaatschappijen die lid zijn van Star Alliance krijgen in totaal 47 prijzen

Star Alliance is dit jaar opnieuw uitgeroepen tot de beste alliantie wereldwijd tijdens de prestigieuze Skytrax World Airline Awards. De nieuwe lounge van de alliantie op de luchthaven Paris Charles de Gaulle heeft in zijn eerste jaar ook de titel World's Best Airline Alliance Lounge gewonnen. Theo Panagiotoulias, CEO van Star Alliance, nam de prijzen in ontvangst tijdens een ceremonie in het iconische Fairmont Windsor Park in het Verenigd Koninkrijk.

Panagiotoulias zei naar aanleiding van deze gelegenheid: "We zijn vereerd dat miljoenen klanten op ons hebben gestemd. Dit is niet alleen een erkenning voor de moeite die we doen om alles naadloos te laten verlopen, maar het motiveert ons ook om nog meer te bereiken."

De heer Panagiotoulias feliciteerde ook de duizenden werknemers van de aangesloten luchtvaartmaatschappijen in het hele netwerk en vervolgde: "De inzet en inspanningen van elke werknemer bij Star Alliance en de aangesloten luchtvaartmaatschappijen gedurende 2023 hebben geleid tot deze prijs. Ik aanvaard deze eer met trots namens hen en prijs hen voor hun toewijding. Ik moedig hen aan om dit jaar en in de toekomst te blijven streven naar uitmuntendheid."

Star Alliance en de aangesloten luchtvaartmaatschappijen zijn toegewijd aan het leveren van een vlottere reis en bieden het breedste netwerk in de lucht, samen met voordelen zoals loyaliteitswederkerigheid, efficiënte bagagetracering, exclusieve loungetoegang en versnelde veiligheidscontroles voor Gold members, naast andere voordelen.

De Star Alliance lounge op Paris Charles de Gaulle Airport opende de deuren in oktober 2023 en werd al snel een favoriet onder reizigers. Deze uitgebreide faciliteit van 1.300 vierkante meter is gunstig gelegen in Terminal 1 en biedt een uitzonderlijk uitzicht op de landingsbaan, een prachtig ontworpen welkomstbar en een uitgebreide wijnsectie voor een authentieke Franse ervaring.

De Skytrax World Airline Awards, vaak "de Oscars van de luchtvaartindustrie" genoemd, vieren hun 25e jaar met een reputatie voor hun onbevooroordeelde internationale stemsysteem voor klanten. In 2024 leverde een enquête die werd gehouden van september 2023 tot maart 2024 21,42 miljoen in aanmerking komende inzendingen op van passagiers van meer dan 100 nationaliteiten. Deze enquête werd aangeboden in zes belangrijke internationale talen.

Edward Plaisted, CEO van Skytrax zei: "We feliciteren Star Alliance met een fantastische dubbele prestatie bij de awards van dit jaar, met het winnen van de categorieën World's Best Airline Alliance en World's Best Airline Alliance Lounge. De nieuwste Star Alliance lounge in Terminal 1, Paris CDG Airport heeft zichzelf snel gevestigd als een vlaggenschip faciliteit en een favoriet van de klant."

Naast de alliantieprijzen ontvingen 16 luchtvaartmaatschappijen die lid zijn van Star Alliance 47 onderscheidingen in individuele categorieën, waaronder World's Best First Class, Best Business Class Catering en verschillende prijzen voor beste regionale luchtvaartmaatschappij.

Persberichten in je mailbox

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 90 bestemmingen, waarvan 18 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.400 werknemers te werk en exploiteert 44 vliegtuigen.

Brussels Airlines wil tegen 2030 50% minder CO2 uitstoten vergeleken met 2019 en plant om tegen 2050 CO2-neutraal te zijn. De luchtvaartmaatschappij neemt deel aan het Stargate Project dat door Brussels Airport wordt geleid en maakt daardoor deel uit van de proeftuin voor duurzame luchtvaart op haar thuisbasis. Daarnaast ondertekende de maatschappij in 2021 de Circular Economy overeenkomst van de Antwerp Management School. Begin 2023, was de luchtvaartmaatschappij ook de eerste om duurzame brandstof (SAF = Sustainable Aviation Fuel) te transporteren doorheen de CEPS-pijplijn die Brussels Airport verbindt. Eind 2024, zal Brussels Airlines vijf splinternieuwe Airbus A320neo vliegtuigen verwelkomd hebben, waardoor de luchtvaartmaatschappij haar CO2- en geluidsuitstoot op haar middellange afstandsnetwerk significant kan verlagen.

Het Star Alliance netwerk werd opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijde luchtvaartalliantie, gebaseerd op een waardepropositie voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen, met een focus op het verbeteren van de klantervaring binnen de gehele alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 17.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 190 landen.

press@brusselsairlines.com