Star Alliance viert 10 jaar op Heathrow Terminal 2

Singapore, 20 juni 2024 - Samen met de aangesloten luchtvaartmaatschappijen is Star Alliance verheugd om een decennium van uitmuntendheid af te sluiten in Terminal 2 - haar thuisbasis op Heathrow. De Queen's Terminal heeft gediend als basis voor 23 luchtvaartmaatschappijen die lid zijn van Star Alliance, en heeft soepele transfers en operaties mogelijk gemaakt voor meer dan 15 miljoen passagiers per jaar, wat neerkomt op bijna 20% van de beschikbare stoelcapaciteit op de luchthaven.

Ter gelegenheid van deze gelegenheid zei Theo Panagiotoulias, Chief Executive Officer van Star Alliance:

"Heathrow is een vitale hub voor onze aangesloten luchtvaartmaatschappijen. Met ons gezamenlijke aanbod in de gedeelde terminal zijn we er trots op dat we dagelijks een naadloze ervaring kunnen bieden aan duizenden passagiers. Namens onze aangesloten luchtvaartmaatschappijen wil ik Heathrow bedanken voor de tien jaar lange steun, die elke dag en nog vele jaren een superieure reizigerservaring mogelijk maakt."

In het kader van het strategische initiatief "Move Under One Roof" heeft Star Alliance in 2014 haar aangesloten luchtvaartmaatschappijen geconsolideerd op één locatie, waardoor een echte alliantiehub is ontstaan. Dankzij dit initiatief kunnen passagiers gemakkelijk overstappen tussen luchtvaartmaatschappijen die lid zijn van Star Alliance, waardoor de luchthavenactiviteiten aanzienlijk worden gestroomlijnd en de ervaring wordt verbeterd.

Ross Baker, Chief Customer Officer, Heathrow zei:

"Heathrow is verheugd te vieren dat het al tien jaar uitstekende service biedt aan passagiers die via Terminal 2 reizen, die eerder door Skytrax werd uitgeroepen tot 'Beste Terminal ter Wereld' bij de World Sky Awards. In samenwerking met onze partnerluchtvaartmaatschappijen, waaronder Star Alliance en de aangesloten luchtvaartmaatschappijen, hebben we bijna 73 miljoen passagiers door de deuren van Terminal 2 zien reizen en kunnen genieten van de uitzonderlijke winkel- en drankmogelijkheden. Het bereiken van deze mijlpaal is voor ons een gelegenheid om terug te kijken op een decennium van prestaties, terwijl we ook vooruitkijken naar de komende tien jaar als we doorgaan met het creëren van een buitengewone luchthaven die klaar is voor de toekomst."

Klanten worden verwelkomd door het prominente Star Alliance logo boven de incheckbalies van de luchtvaartmaatschappijen bij vertrekhal T2. Samen met de aangesloten luchtvaartmaatschappijen biedt Star Alliance faciliteiten voor een naadloze luchthavenervaring, waaronder:

• Gold Track beveiliging: Een voordeel dat klanten met de Star Alliance Gold-status snellere toegang biedt tot de beveiliging via speciale toegangen, ongeacht de cabine waarin ze reizen.
  • Bagage traceren: Een dienst waarmee passagiers tijdens hun reis kunnen weten waar hun bagage zich bevindt. Elke dag worden op London Heathrow meer dan 85.000 koffers op vluchten van Star Alliance-leden gescand voor de gemoedsrust van de klanten.
  • Star Connection Centre: Een dienst die ontworpen is om passagiers met krappe aansluitingen sneller door de luchthaven te laten reizen. Het Heathrow Star Connection Centre is er trots op dat het maandelijks meer dan 1000 passagiers en 750 bagagestukken afhandelt, waardoor de aangesloten luchtvaartmaatschappijen kosten besparen en de reizigers een betere ervaring hebben.
  • Gratis Heathrow Express Upgrade: Star Alliance Gold status klanten genieten van exclusieve en gratis upgrades naar de Business First cabine op Heathrow Express tussen de luchthaven en Paddington station. Vanaf juni 2024 geldt dit aanbod ook voor één metgezel die met de Gold-statusklant meereist.

Vanaf Terminal 2 bieden 23 Star Alliance luchtvaartmaatschappijen - Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines en United - momenteel 124 vluchten per dag naar 44 bestemmingen in 23 landen.

Joëlle Neeb

For media requests only

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 90 bestemmingen, waarvan 18 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.400 werknemers te werk en exploiteert 44 vliegtuigen.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 17.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 190 landen.

press@brusselsairlines.com