15,8% meer Brussels Airlines klanten in februari

Woensdag 9 maart 2016 — Brussels Airlines kan terugblikken op een maand februari met sterke groeicijfers. In totaal kozen er 15,8 procent méér passagiers voor een Brussels Airlines vlucht dan vorig jaar.

Tijdens de maand februari telde Brussels Airlines 520.351 passagiers aan boord van haar vluchten. Dat is een groei met maar liefst 15,8% in vergelijking met februari 2015. Exact 443.634 passagiers kozen voor een Europese vlucht en 76.717 vlogen intercontinentaal tussen Brussels Airport en Afrika of de States.

In vergelijking met vorig jaar telde de maand februari één dag meer. Dit verklaart echter slechts gedeeltelijk de groei. Ook het commerciële succes van de Europese (+14,7% méér passagiers) en de intercontinentale vluchten (+ 22.5%) liggen immers aan de basis van de sterke toename. Dankzij deze groei versterkte Brussels Airlines haar marktpositie nog verder in België.

De passagierstoename vertaalde zich ook opnieuw in een stevige groei van de bezettingsgraad. Die steeg met gemiddeld 6,9 procent punten en bedroeg net zoals in januari opnieuw 71,4%.

Desondanks de groei van de vrachtactiviteit binnen Europa en op het Amerikaanse netwerk, transporteerde Brussels Airlines minder vracht in januari. Dit is te wijten aan de gereduceerde beschikbaarheid van cargoruimte op het Afrikaanse netwerk ten gevolge van hogere passagiervolumes en de gewichtsbeperkingen.

Naast haar lijnvluchtactiviteit verzorgde Brussels Airlines in februari 2016 ook vakantievluchten en groepsreizen voor rekening van reisorganisatoren. De passagierscijfers van deze activiteit zijn niet inbegrepen in de cijfers van dit persbericht.

Februari

Februari

Maand/maand verschil in %

Passengers