Brussels Airlines bekroond door Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel

New York / Brussel - Brussels Airlines ontving gisteravond in New York de Entrepreneurship Award 2012 van Belcham (Belgian-American Chambre of Commerce). De Belgisch Amerikaanse Kamer van Koophandel bekroont met deze onderscheiding de succesvolle lancering van de Brussels Airlines  Brussel-New York JFK route eerder dit jaar. Het is al de vijfde keer dit jaar dat Brussels Airlines in de prijzen valt.

De prijs werd zaterdagavond (New York tijd) uitgereikt aan Brussels Airlines CEO Bernard Gustin tijdens de Belcham 2012 Entrepreneurship Awards Gala Dinner in de prestigieuze Harvard Club in Manhattan.

Ondanks het feit dat Brussels Airlines pas sinds juni dit jaar zélf naar New York vliegt, zet de luchtvaartmaatschappij zich als ambassadeur van ons land al jaren in voor de promotie van de handelsrelaties tussen Amerika, de voornaamste non-EU handelspartner van ons land, en België. Ook in het passagiersverkeer tussen Amerika en Afrika speelt Brussels Airlines al jaren een belangrijke rol. Tot voor kort alleen via partnerships met Amerikaanse maatschappijen, sinds juni met een eerste eigen verbinding naar de US.

Dankzij de lancering van die dagelijkse Brussels-New York lijndienst, de allereerste trans-Atlantische verbinding van Brussels Airlines  en een terugkeer van een Belgische luchtvaartmaatschappij naar de States na een afwezigheid van tien jaar, is die economische bijdrage van Brussels Airlines alleen maar toegenomen. De lancering van deze verbinding  getuigt van ondernemerschap aangezien deze investering ondanks de turbulente economische tijden werd aangedurfd.

Positieve balans

De eerste balans is zeer positief. De Brussels Airlines New York service werd door de markt goed onthaald en dat leidde er toe dat Brussels Airlines een maand na de inaugurale vlucht al meteen marktleider werd op de route. Passagiers zijn ook uitermate tevreden over het nieuwe in-flight product op lange afstandsvluchten (flat beds in Business Class, ergonomische zetels in Economy Class en een nieuw in-flight entertainment systeem) dat Brussels Airlines aan boord van de New York vluchten introduceerde.

“We zijn bijzonder verheugd met deze Award van Belcham”, zegt Brussels Airlines CEO Bernard Gustin. “Dit is een belangrijke erkenning voor onze aanzienlijke investeringen die hebben geresulteerd in deze eerste route naar de US en in een kwalitatief hoogstaand in-flight product. Het is een opsteker voor de gepassioneerde inzet van al onze medewerkers. Deze award moedigt ons ook aan om ons als luchtvaartmaatschappij én ambassadeur van ons land te blijven inspannen in de bevordering van de handelsrelaties tussen België en de States.”

Vijfde onderscheiding dit jaar

De Belcham Entrepreneurship Award is al de vijfde onderscheiding die Brussels Airlines dit jaar mocht ontvangen. Het nieuwe in-flight product werd door de Amerikaanse professionele reisindustrie twee maanden geleden bekroond met de prestigieuze APEX Award voor de ‘Best Single Achievement in Passenger Experience’.

Het professionele reisblad Global Traveler oordeelde in augustus op basis van een internationale wine tasting competitie dat Brussels Airlines in Business Class ‘s werelds beste wijnkeuze aanbiedt.

De Deense reisindustie gaf Brussels Airlines tijdens de jaarlijkse Danish Travel Awards 2012 een tweede plaats omwille van het nieuwe in-flight product .

De Brussels Airport Company reikte in april dit jaar de Safety Award uit aan Brussels Airlines omwille van de vele inspanningen die de luchtvaartmaatschappij levert op het vlak van runway safety. De groei van het aantal passagiers op het Europees netwerk werd door de Brussels Airport Company erkend met de Network Development Award Short Haul Airline Award.

press@brusselsairlines.com