Brussels Airlines bereikt recordbezettingsgraad in juli

Tijdens de voorbije maand juli kozen 11,3% méér passagiers voor een Brussels Airlines vlucht. De bezettingsgraad liep op tot 85,3%. Nog nooit waren er zoveel vliegtuigstoelen van Brussels Airlines bezet.

Ondanks de zeer concurrentiële markt, eindigt Brussels Airlines de maand juli 2017 meer dan positief. In totaal werden er aan boord van de 7.279 vluchten die de voorbije maand werden uitgevoerd exact 876.717 passagiers verwelkomd. Dat zijn er 11,3% of ruim 88.000 méér dan in juli 2016.

Het korte en middellange afstandsnetwerk trok 11,3% méér passagiers aan. De vluchten naar Spaanse, Griekse, Italiaanse, Portugese en Franse zonbestemmingen trokken heel wat vakantiegangers aan in juli. Brussels Airlines kijkt ook tevreden terug naar de passagiersgroei die in Scandinavië, Groot-Brittannië en Tel Aviv werd gerealiseerd.

Op de vluchten van en naar Afrika werd een passagierstoename van 6% genoteerd en de Noord-Amerikaanse bestemmingen waren goed voor een groei van 2,4%.

De passagierstoename deed de bezettingsgraad van de vluchten stijgen met 2.6 procent punten tot de recordhoogte van 85,3%, een record voor Brussels Airlines.

De vrachtactiviteit van Brussels Airlines realiseerde, uitgedrukt in Revenu Ton Kilometres (RTK), een groei van ruim 15,2% en de cargo bezettingsgraad groeide met 10,7 procentpunten.

Deze statistieken houden geen rekening met de passagiers die Brussels Airlines verwelkomde aan boord van de vele chartervluchten in juli.

Month

VLY difference in %

jul-17

jul-16