Brussels Airlines biedt vanaf dit najaar de winterzon van de Canarische eilanden aan

Dinsdag 14 april 2015 — Tenerife en Gran Canaria, de favoriete winterzonbestemmingen van de Belgen, worden vanaf eind oktober twee keer per week door Brussels Airlines rechtstreeks verbonden met Brussels Airport. Reservaties zijn mogelijk vanaf vandaag.

De Canarische eilanden zijn één van de meest geliefkoosde winterzonbestemmingen op de Belgische reismarkt. Dankzij hun fantastisch ‘eeuwige lente’ klimaat daalt het kwik er maar zelden onder de 20 graden en de toeristische infrastructuur spreekt zowel zonnebaders, sportievelingen, wandelaars als partygangers aan. Jaarlijks bezoeken er ongeveer 640.000 Belgen de Spaanse archipel en enkele duizenden landgenoten bezitten er een tweede woning of gaan er overwinteren.

Deze topbestemming kon dan ook niet langer in het groeiend vluchtaanbod van Brussels Airlines ontbreken. De luchtvaartmaatschappij zet vanaf 25 oktober koers naar de Canarische eilanden. Tenerife (Luchthaven Tenerife Zuid) en Gran Canaria (luchthaven Las Palmas) worden vanaf dan twee keer per week rechtstreeks bediend.

Passagiers hebben de keuze uit vier verschillende reisformules die dankzij hun aantrekkelijke prijzen en service zowel de prijsgevoelige klanten als klanten die flexibiliteit willen aanspreken. Ook voor de vele gezinnen die met hun kinderen reizen is er goed nieuws. Wie de gratis b.family gezinsformule van Brussels Airlines aanvraagt bij reservatie geniet van talrijke voordelen zoals gegarandeerde zitplaatsen naast elkaar, extra bagage, kindvriendelijke attenties aan boord en parkingkorting.

“We investeren voortdurend in de optimalisering van de reiservaring voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers. Naast het ontwikkelen van diensten als b.family en binnenkort de lancering van een frequent flyer programma dat ook voordelen oplevert voor zij die niet zoveel reizen, voegen we steeds meer bestemmingen aan ons netwerk toe. Tenerife en Gran Canaria zijn de 20ste en 21ste toevoeging aan onze lijst van nieuwe bestemmingen sinds we onze nieuwe commerciële strategie lanceerden vorig jaar. De Canarische eilanden zijn erg populair bij de Belgen en konden dus zeker niet uitblijven in ons groeiende vakantie-aanbod.”

--  Lars Redeligx, Chief Commercial Officer van Brussels Airlines.

Uurregeling

Drie van de vier vluchten vertrekken in de voormiddag en de terugvluchten landen in de vooravond in Brussels Airport. Dankzij deze uurregeling zijn ook talrijke vluchtcombinaties met andere Brussels Airlines bestemmingen mogelijk.

Vluchtnummer

14u25

19u55

woensdag/zaterdag

Tenerife is het grootste en meest bekende eiland van de Canarische archipel. Jaarlijks verwelkomt Tenerife meer dan 300.000 Belgen. Het telt twee klimaatzones die door de El Teide vulkaan, die overal het landschap domineert, worden gescheiden. Het zeer zonnige zuiden telt talrijke toeristresorts terwijl het groene subtropische noorden een paradijs is voor wandelaars. Tenerife is ook een uitstekende uitvalsbasis om het nabijgelegen eiland La Gomera te bereiken.

Gran Canaria is een eiland met een rijke cultuur en een schitterend, gevarieerd landschap: van het ruige vulkaangebergte en idyllische dorpjes in het binnenland tot uitgestrekte kilometerlange zandstranden en talrijke partymogelijkheden in het zuiden. Vorig jaar verwelkomde Gran Canaria 180.000 Belgen.

Met Tenerife en Gran Canaria breidt Brussels Airlines haar aanbod van winterse zonbestemmingen verder uit.  Inclusief Gran Canaria en Tenerife heeft Brussels Airlines nu 8 Spaanse bestemmingen in haar vluchtaanbod (Madrid, Barcelona, Malaga, Sevilla, Bilbao, Alicante, Tenerife, Gran Canaria).