Brussels Airlines breidt Europees vluchtaanbod uit met Riga

Woensdag 18 juni 2014 — Vanaf eind oktober vliegt Brussels Airlines tussen Brussels Airport en Riga. De hoofdstad van Letland wordt zes keer per week rechtstreeks verbonden met de Europese hoofdstad.

Met Riga voegt Brussels Airlines één van de meest aantrekkelijke Noord-Europese steden aan haar netwerk toe. Riga is dankzij haar indrukwekkende Art Nouveau / Jugendstil architectuur, Hanzestad verleden en bruisend cultureel leven een snel groeiende toeristische trekpleister die jaar na jaar meer citytrippers aantrekt. Als hoofdstad van Letland is Riga het economische en politieke hart van het land en één van de belangrijkste draaischijven van de Baltische regio. Letland neemt vanaf begin volgend jaar ook het Europees voorzitterschap waar en bijgevolg zal de marktvraag voor rechtstreekse vluchten naar de Europese hoofdstad daardoor flink toenemen.

Brussels Airlines zal zes keer per week in de namiddag koers zetten naar  Riga International Airport. Het vluchtschema biedt uitstekende connecties met andere Brussels Airlines bestemmingen zoals onder meer Rome, Barcelona, Birmingham, Lyon, Manchester en Hamburg

De vluchten zullen worden uitgevoerd in samenwerking met codeshare partner Air Baltic.

Uurregeling (in lokale tijd) Brussel (BRU)-Riga (RIX)

Vluchtnummer

Vluchtdagen

Vertrek

Aankomst

SN2367
BRU-RIX

Dagelijks behalve zaterdag

13:50

17:30

SN2368
RIX-BRU

Dagelijks behalve zaterdag

18:05

19:55

"We zijn bijzonder blij dat we een Europese hoofdstad die nog in ons netwerk ontbrak, kunnen toevoegen aan ons groeiend vluchtaanbod. Met Letland verbinden we nu, na Litouwen, een tweede Baltische Staat met Brussels Airport en met de Europese hoofdstad. Deze investering in een lijnverbinding met Letland dat zich voorbereidt op het EU voorzitterschap illustreert ook dat Brussels Airlines haar rol als voornaamste luchtvaartmaatschappij van de Europese hoofdstad ten volle waarneemt.”

-- Bernard Gustin, Brussels Airlines CEO