Brussels Airlines breidt Hi Belgium Pass uit naar 13 Belgische steden

De Hi Belgium Pass, een gezamenlijk initiatief van Brussels Airlines, Brussels Airport, de NMBS en talrijke toeristische diensten om meer Europeanen België laten te ontdekken, breidt uit. Na een succesvolle start groeit het aanbod deze herfst verder uit met 6 bijkomende Belgische steden en hun bezienswaardigheden. Zo kan er gekozen worden uit 13 steden in totaal.

De voorbije lente lanceerde Brussels Airlines, Brussels Airport, de NMBS en de toeristische diensten van ons land een gezamenlijk initiatief om het inkomende toerisme te stimuleren. Met de Hi Belgium Pass kunnen bezoekers uit achttien Europese landen en Rusland (vanuit 50 luchthavens) naar België vliegen met Brussels Airlines, het hele weekend gratis gebruik maken van de trein in heel België én in 2 steden naar keuze musea en bezienswaardigheden bezoeken. Dankzij de inspanningen van de initiatiefnemers en deelnemende steden kan deze unieke all-in-one pass al aangeboden worden voor 149 euro.

6 bijkomende steden

Tot nu toe konden Hi Belgium Pass klanten hun keuze maken uit Antwerpen, Brussel, Brugge, Gent, Leuven, Luik en Mechelen. Dankzij de medewerking van talrijke bijkomende steden, Wallonie Belgique Tourisme (WBT) en vele attracties breidt het aanbod nu uit. Vanaf nu is het ook mogelijk om met de Pass attracties of bezienswaardigheden te ontdekken in Ieper, Charleroi, Eupen, Bergen, Louvain-la-Neuve en Doornik.  Zo is onder meer  een gratis bezoek aan het vermaarde Flanders Fields Museum en het Belfort in Ieper inbegrepen, het museum voor Schone kunsten van Charleroi, het populaire museum voor hedendaagse kunst van Eupen,  het Hergé museum in Louvain-La-Neuve, het Memorial Museum van Bergen, het Poppenhuis en Wandtapijten museum van Doornik.

Positieve resultaten

Zes maanden na de start van de Hi Begium Pass maken de initiatiefnemers een positieve balans op. Enkele duizenden toeristen ontdekten België al met een Hi Belgium Pass. Topbestemming voor velen waren Brugge en Brussel,  maar ook Antwerpen, Luik, Gent, Leuven en Mechelen vielen in de smaak. Opmerkelijk is het groot aantal Russische toeristen dat met de pass naar België reisde. Daarnaast zijn er ook heel wat Spanjaarden en Oostenrijkers die met een Hi Belgium Pass op zak de voorbije maanden België bezochten of nog gaan bezoeken. Zij bleven gemiddeld 3,6 dagen in België en reisden meestal met twee.  Verwacht wordt dat de herfst- en kerstperiode, traditioneel een populaire periode voor een city trip, een topperiode wordt voor deze unieke reisformule.

Product