Brussels Airlines brengt Rode Duivels en hun fans naar Rusland

Trident, het officiele Rode Duivels vliegtuig van Brussels Airlines brengt vandaag het Belgische nationale elftal en hun delegatie naar Moskou voor het Wereld Kampioenschap in Rusland. Vanaf 16 juni legt de maatschappij ook speciale fan flights in om de beste fans ter wereld naar Sotsji, Moskou en Kaliningrad te brengen. Brussels Airlines organiseert nieuwe vluchten voor elke volgende wedstrijd die de Rode Duivels zullen spelen na de groepsfase.

Als officiële luchtvaartmaatschappij van de Belgische Rode Duivels brengt Brussels Airlines het nationale team en hun fans vandaag naar Rusland. Het is Trident, het Duivelse vliegtuig van de maatschappij, dat de spelers en hun delegatie vandaag naar Sheremetyevo International Airport vliegt in Moskou. Aan boord van vlucht SN2018 zijn de 24 geselecteerde spelers, coach Roberto Martinez, de technische staff van de Belgische voetbalfederatie en een delegatie van de Belgische media. Elke speler neemt plaats in zijn gepersonaliseerde stoel aan boord, met naam op de hoofdsteun. Het vertrek van Trident is gepland om 12 uur en de aankomst in Moskou is drie uur later voorzien.

In overleg met de kok en voedingsdeskundige van de Rode Duivels werd een speciaal menu klaargemaakt door LSG Group, de cateraar van de luchtvaartmaatschappij. Op het menu staat een cocktail van garnalen, gevolgd door kip met kokosnoot, ​ rijst en groenten of een pasta met zalm en spinazie. Als dessert krijgen de spelers rijsttaart. Drie soorten yoghurt, appels en bananen vervolledigen het menu. Naast een speciaal menu in het vliegtuig, neemt het team ook speculoospasta mee naar Rusland.

Naast het team, de Belgische pers en de KBVB, neemt Trident ook het laatste deel van het materiaal voor de Rode Duivels mee, waaronder 90 voetballen, 1300 voetbalshirts en 150 paar voetbalschoenen.

Brussels Airlines brengt naast de spelers ook meer dan 4.500 fans naar Rusland voor de drie wedstrijden in de groepsfase. Op 16 juni vertrekt de eerste fan flight richting Sotsji. Voor de drie wedstrijden in Sotsji, Moskou en Kaliningrad voorziet de maatschappij in totaal 23 extra vluchten. Passagiers konden kiezen tussen verschillende pakketen, waaronder ééndagsretour (vertrek ‘s ochtends, terugkeer meteen na de match), enkele dagen ter plaatse blijven of zelfs de gehele duur van de groepsfase in Rusland blijven. Er is ook een formule met een ‘open terugkeer’ voor wie ter plaatse wil blijven tot de Duivels terugkeren. Zolang het team doorgaat in het WK, organiseert Brussels Airlines extra fan flights voor elke wedstrijd die de Rode Duivels spelen. De maatschappij zal dus nieuwe vluchten plannen als het team doorgaat naar de achtste finales.

Op de fan flights draagt de crew speciale sjaals en dassen op hun uniform, geïnspireerd op het officiële shirt van de Rode Duivels. Aan boord zal de crew de fans enkele woordjes Russisch leren om hen helemaal voor te bereiden op hun aankomst in Rusland. Gedurende het wereldkampioenschap zal een speciale safety video met de Rode Duivels in de hoofdrol getoond worden aan boord van de hele A320 vloot. De nieuwe video ​ zal ook de permanente safety video voor Trident worden. Naast de speciale fan flights maken fans ook gebruik van de “normale” lijnvluchten van Brussels Airlines naar Sint-Petersburg en Moskou.

Brussels Airlines is sinds 2014 de officiële luchtvaartmaatschappij van de Belgische Rode Duivels. Sindsdien doet het elftal beroep op Brussels Airlines voor al haar officiële verplaatsingen. Ze doen dat met het officiële Rode Duivels vliegtuig ‘Trident’, een vlamrode duivelse Airbus A320 die Brussels Airlines liet schilderen als ode aan de nationale ploeg. Het interieur van het vliegtuig werd aangekleed met foto’s van de meest iconische momenten uit de Belgische voetbalgeschiedenis. Ook voor het vorige wereldkampioenschap in Brazilië en het Europees kampioenschap in Frankrijk vloog Brussels Airlines het nationale team en haar fans de wereld rond.

Download de safety video en bloopers hier.