Brussels Airlines en LAT openen nieuw opleidingscentrum bij Brussels Airport

Modernere en efficiëntere training zullen de veiligheid en het comfort nog meer verhogen

Brussel, 8 oktober 2024 - Lufthansa Aviation Training Group (LAT) heeft vandaag officieel haar nieuwe opleidingscentrum in Brussel geopend. Het centrum is in de buurt van Brussels Airport en zal beschikbaar zijn voor zowel Brussels Airlines-klanten als externe LAT-klanten, waardoor de opleidingsmogelijkheden voor vliegtuigbemanningen op de luchthaven van de Belgische hoofdstad worden verbeterd.

Het centrum beschikt over verschillende ultramoderne trainingstoestellen voor veiligheids- en servicetraining die moeten voldoen aan de hoogste normen. De faciliteiten omvatten een state-of-the-art A320 cabine mockup, verschillende deurtrainers voor de Airbus A320 en A330 en voor de Boeing 737 en 787. Er zijn ook glijbanen voor vliegtuigen met smalle en brede romp, en een volgende generatie Real Fire Fighting Trainer. Een Virtual Reality ruimte maakt ook deel uit van de trainingsopstelling.

Voor de bemanningen van Brussels Airlines is het grote voordeel dat alle trainingen voortaan op één locatie georganiseerd worden, en dus niet meer gespreid over verschillende locaties. Dit efficiëntievoordeel is ook kostenbesparend.

Meer dan 60 genodigden woonden de feestelijke opening bij om de moderne trainingsfaciliteiten te bezichtigen en te netwerken met collega's uit de branche. Een hoogtepunt van het evenement was de mogelijkheid voor gasten om de nieuwste virtual reality-trainingsprogramma's van LAT te ervaren met VR-headsets in de LAT XR-Buzz.

"We zijn zeer verheugd om vandaag het nieuwste LAT opleidingscentrum in Brussel officieel te openen. Het de trainingsmogelijkheden aanzienlijk verbeteren voor onze vliegende collega's bij Brussels Airlines. Dit is niet alleen een belangrijke stap in de verdere uitbreiding van LAT, maar onderstreept ook onze expertise in het leveren van hoogwaardige trainingsoplossingen voor de luchtvaartmaatschappijen van de Lufthansa Group en de externe klantenmarkt."
- Matthias Spohr, CEO, Lufthansa Aviation Training
"Bij Brussels Airlines zijn onze ambities duidelijk: we streven ernaar om de maatschappij bij uitstek te zijn voor onze klanten en een toonaangevende werkgever in België. Het gemoderniseerde opleidingscentrum ondersteunt deze doelstellingen. Het is gelegen in de buurt van Brussels Airport en biedt onze medewerkers betere opleidingsfaciliteiten die zowel hun werkomstandigheden als hun professionele ontwikkeling verbeteren. Deze investering zal onze collega's verder motiveren en engageren - zodat ze de uitmuntende ervaring voor onze passagiers kunnen leveren waar we voor staan."
- Tilman Reinshagen, COO Brussels Airlines

Over Lufthansa Aviation Training:

Met haar competenties in het trainen van cockpit- en cabinepersoneel op tien trainingslocaties wereldwijd behoort Lufthansa Aviation Training GmbH (LAT) tot de wereldleiders op het gebied van luchtvaarttraining. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor op de luchthaven van München en heeft op alle locaties ongeveer 800 mensen in dienst. De klantenportefeuille omvat meer dan 250 nationaal en internationaal bekende luchtvaartmaatschappijen, waaronder die van de Lufthansa Group. LAT exploiteert bijna 200 trainingstoestellen. Hiertoe behoren trainingsvliegtuigen voor pilotenopleidingen, vluchtsimulators voor alle gangbare vliegtuigtypen voor pilotenopleidingen en nood- en servicemodellen voor cabinepersoneel. De vliegscholen van de Lufthansa Group zijn verenigd onder LAT's merk European Flight Academy (EFA).

www.lufthansa-aviation-training.com
www.european-flight-academy.com

Joëlle Neeb

For media requests only

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 90 bestemmingen, waarvan 18 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.500 werknemers te werk en exploiteert 44 vliegtuigen.

Het Star Alliance netwerk, dat in 1997 werd opgericht als de eerste echte wereldwijde luchtvaartalliantie, is gebaseerd op een waardeproposities voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen aan, met een focus op het verbeteren van de klantervaring tijdens het hele traject binnen de alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 17.500 dagelijkse vluchten naar meer dan 1.150 luchthavens in bijna 190 landen.

press@brusselsairlines.com