Brussels Airlines en Neuhaus lanceren opnieuw Belgische chocoladeboxen

Beide bedrijven bouwen verder op hun 20-jarige samenwerking en verspreiden de 'belgitude'

Brussel, 23 mei 2023 - Brussels Airlines verlengt opnieuw haar samenwerking met de Belgische chocolatier Neuhaus. Na een onderbreking van drie jaar omwille van de Corona pandemie, zullen de grote pralinedozen opnieuw hun intrede doen aan boord van langeafstandsvluchten en zal elke business class passagier een chocolade geschenkdoos ontvangen. In de lounge "THE LOFT by Brussels Airlines and Lexus" op Brussels Airport - waar meester-chocolatier Eric Lauwers live pralines maakt - werd in februari van dit jaar ook een exclusieve "THE LOFT" praline geïntroduceerd. Dankzij deze unieke samenwerking geven Brussels Airlines en Neuhaus bijna 700.000 reizigers per jaar de kans om Belgische chocolade te ontdekken.

Brussels Airlines en Neuhaus vliegen sinds 2003 samen één van de meest iconische lekkernijen van België de wereld rond: chocolade. De twee bedrijven delen al 20 jaar gemeenschappelijke waarden zoals passie, klantgerichtheid en uitstekende kwaliteit. Beide merken zullen samen de Belgische ziel en identiteit, de zogenaamde 'belgitude', verder blijven promoten.

“Onze samenwerking met Neuhaus is een van de langstlopende in ons bestaan. Chocolade past perfect bij waar wij als luchtvaartmaatschappij voor staan: 100% Belgische passie en kwaliteit. Alleen al op onze langeafstandsvluchten kunnen meer dan 300.000 businessclass passagiers proeven van een Belgisch topproduct.”
Nicolas Iritcity, Inflight Product Manager, Brussels Airlines

Zeer gewaardeerde geschenkdozen
De samenwerking met Neuhaus zal het meest zichtbaar zijn voor reizigers in Business Class. Brussels Airlines herintroduceert de mooie, luxueuze geschenkdoos met 12 pralines van pure, witte en melkchocolade na een afwezigheid van drie jaar. Hiermee speelt Brussels Airlines in op de vraag van haar passagiers.

“We zijn erg blij dat we de Business Class passagiers van Brussels Airlines opnieuw hun favoriete chocolade aan boord kunnen aanbieden, een uniek geschenk dat door veel reizigers duidelijk werd gemist. Ze kunnen zichzelf, hun familie, vrienden of zakenrelaties ermee verwennen. De originele Belgische Chocolade is terug aan boord om onze klanten te verwennen.”
- Alexandra Bevernage, Travel Retail Director, Neuhaus

Meester-chocolatier live aan het werk
Passagiers die de lounge 'THE LOFT by Brussels Airlines and Lexus' op Brussels Airport bezoeken, kunnen genieten van een unieke chocolade-ervaring.

"In onze lounge 'THE LOFT' leggen we onze gasten echt in de watten en werken we nauw samen met onze partners zoals Lexus en Neuhaus. Beleving staat hierbij centraal. Onze trouwe klanten weten dat Neuhaus' meester-chocolatier Eric Lauwers sinds 2018 live pralines maakt in onze lounge. Jaarlijks worden er meer dan 100.000 pralines geproefd wat goed is voor meer dan 1 ton chocolade gemaakt door de Maître Chocolatier. Sinds februari van dit jaar kunnen onze gasten ook genieten van een speciale praline - een manon gevuld met verse room & koffie omhuld met witte chocolade - die exclusief verkrijgbaar is in de lounge.” ​
- Maxim Roelen, Product Manager Cabin & Ground, Brussels Airlines

Als "vliegende ambassadeur" van ons land gebruikt Brussels Airlines zoveel mogelijk Belgische producten aan boord van haar vluchten. Naast Neuhaus-chocolade biedt de luchtvaartmaatschappij ook gezonde verse maaltijden en snacks van het Belgische bedrijf Foodmaker, verschillende Belgische bieren en zelfs Belgische frietjes aan boord.

Joëlle Neeb

For media requests only