BRUSSELS AIRLINES KLAAR OM BIJNA 270.000 PASSAGIERS NAAR HUN BESTEMMING TE VLIEGEN TIJDENS DE EINDEJAARSVAKANTIE

Populairste bestemmingen vanuit Brussel zijn New York (langeafstandsvluchten) en Malaga (middellangeafstandsvluchten)

Brussel - Maandag 19 december 2022 - Brussels Airlines bereidt zich voor om bijna 270.000 passagiers naar hun bestemming te vliegen tijdens de eindejaarsvakantie. De luchtvaartmaatschappij noteert een algemene jaar-op-jaar stijging van haar boekingen met 28%. Voor passagiers die hun reis in Brussel beginnen, is New York de populairste intercontinentale bestemming en Malaga de Europese. De dag voor het officiële begin van de vakantie, 23 december, is de drukste vertrekdag, op de voet gevolgd door 26 december.

Brussels Airlines maakt zich op voor een bruisende eindejaarsperiode. Tussen 24 december en 8 januari vliegen bijna 270.0001passagiers de wereld rond met de nationale luchtvaartmaatschappij. Vrijdag 23 december is de populairste vertrekdag - met meer dan 20.000 passagiers - op de voet gevolgd door maandag 26 december.

Dit is een totale stijging van 28% ten opzichte van vorig jaar. De boekingen op lange afstand stijgen met 31% en op middellange afstand met 27%.

Voor reizen die in Brussel beginnen en voor de langeafstandsbestemmingen hebben de vluchten naar New York, Dakar en Kinshasa de meeste passagiers aan boord. Malaga, Tenerife en Rome zijn dan weer de populairste Europese steden om naartoe te vliegen tijdens de kerstvakantie.

1 alle gebruikte gegevens en cijfers zijn een beeld van de beschikbare informatie op zondag 11 december 2022

Joëlle Neeb For media requests only

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Groep. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 85 bestemmingen, waarvan 17 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt 3.200 werknemers te werk en exploiteert 40 vliegtuigen.

Het Star Alliance netwerk werd opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijde luchtvaartalliantie, gebaseerd op een waardepropositie voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen, met een focus op het verbeteren van de klantervaring binnen de gehele alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 10.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 184 landen.