Brussels Airlines kondigt bijkomende annuleringen aan voor maart en een gereduceerd vluchtaanbod voor april 2020.

• De luchtvaartmaatschappij past haar vluchtaanbod aan ten gevolge van reisbeperkingen van nationale overheden.
  • Extra annuleringen in maart
  • Structureel gereduceerd vluchtaanbod voor de maand april (-45%)
  • Brussels Airlines past haar vluchtaanbod van en naar de VS aan vanaf 14 maart
  • Economische maatregelen voor Brussels Airlines personeel

Netwerk updates

Door de uitzonderlijke omstandigheden veroorzaakt door de verspreiding van het coronavirus is Brussels Airlines genoodzaakt extra vluchten voor de maand maart te annuleren en in de maand april een gereduceerd vluchtschema te publiceren. Met deze maatregel past de Belgische luchtvaartmaatschappij haar aanbod aan aan de reisbeperkingen die door verschillende landen in de wereld worden opgelegd, wat leidt tot een significante daling in de vraag naar vluchten.

In totaal reduceert Brussels Airlines haar vluchtaanbod in de laatste weken van maart met 35% en in april met 45%.

Naar aanleiding van de recente aankondiging van de Amerikaanse autoriteiten over reisbeperkingen naar de VS, ziet Brussels Airlines zich genoodzaakt om al haar vluchten naar New York JFK vanaf 14 maart tot nader order te annuleren. Momenteel blijft de Belgische luchtvaartmaatschappij haar vier wekelijkse vluchten naar Washington aanhouden. New York blijft bereikbaar via andere luchtvaartmaatschappijen binnen de Lufthansa Group, via Frankfurt en Zurich.

Wegens overheidsbeperkingen voor reizen van/naar Israël en Italië moet Brussels Airlines noodgedwongen haar vluchten van en naar deze landen opschorten tot respectievelijk 28 maart en 3 april.

De vluchtannuleringen worden momenteel geïmplementeerd in de boekingssystemen. Passagiers van wie de vlucht wordt geannuleerd, worden via email op de hoogte gebracht van de wijzigingen en omboekingsmogelijkheden.

Om tegemoet te komen aan de behoefte van haar klanten aan meer flexibiliteit in de huidige omstandigheden, biedt Brussels Airlines meer opties om reisplannen te wijzigen. Alle recente informatie over omboekings- en terugbetalingsopties is te vinden op brusselsairlines.com.

Aanpassingen van het vluchtaanbod voor de periode na 30 april zullen op een later tijdstip worden beslist met als doel de klanten een gereduceerd, maar stabiel vluchtschema aan te bieden in de komende weken.

Passagiers van Brussels Airlines die van plan zijn de komende weken te reizen, wordt aangeraden de actuele status van hun vlucht voor vertrek te controleren op brusselsairlines.com.

Economische maatregelen

Als gevolg van de dramatische uitbraak van het coronavirus en de reducering van het vluchtaanbod, lanceert Brussels Airlines de eerste economische maatregelen voor haar personeel om de negatieve financiële impact op de maatschappij te beperken.

De Belgische luchtvaartmaatschappij lanceert vanaf 16 maart een gedeeltelijke tijdelijke technische werkloosheid doorheen het hele bedrijf.