Brussels Airlines lanceert met Kalamata op de Peloponnese een nieuwe bestemming op de Belgische vakantiemarkt

Brussels Airlines zet volgende zomer een nieuwe Griekse vakantiebestemming op de kaart. Kalamata, tot nu toe niet rechtstreeks bereikbaar vanuit België,  wordt vanaf de lente wekelijks verbonden met Brussels Airport.

De Kalamata regio, gelegen op het schiereiland van de Peloponnesos in het hartje van Messene, is één van de snelst groeiende toeristische bestemmingen van Griekenland.  Sinds de ontwikkeling van de regionale luchthaven enkele jaren geleden werd Kalamata al ontdekt door Franse, Duitse, Italiaanse, Britse en Scandinavische reizigers.

Vanaf 28 april is Kalamata dankzij de nieuwe wekelijkse Brussels Airlines vluchten op zaterdag  ook vanuit Brussels Airport in 3 uur tijd bereikbaar.

Uurregeling Brussels Airport (BRU) – Kalamata (KLX) in lokale tijd

BRU

23h15

3h25

Azuurblauwe zee, prachtige zandstranden en baaien, een groen heuvelachtig binnenland met rivieren en valleien, eindeloze olijfgaarden waar de wereldberoemde Kalamata olijf groeit, 4500 jaar geschiedenis die schuilgaat achter talrijke (kasteel)overblijfselen en eeuwenoude gebouwen en kerkjes, een paradijs voor foodies… De Kalamata regio heeft alle ingrediënten voor zowel een actieve, als een cultuur-historische  of een rustgevende familievakantie. De gelijknamige havenstad is een bezoek  meer dan waard en is het perfecte vertrekpunt om de regio te ontdekken. Historische plaatsen zoals Olympia, Methoni , Mani , Mystros, Nafplio en het Theater van Epidaurus liggen op een boogscheut. Heel erg in de smaak valt het Costa Navarino resort waar enkele prachtige luxehotels werden geïntegreerd in het idyllische landschap.

“Met Kalamata laten we de Belgische vakantieganger kennis maken met een nieuwe zeer authentieke bestemming. Wie deze regio op eigen houtje wil ontdekken kan een vlucht via Brussels Airlines reserveren, maar we werken ook samen met enkele tour operators en reisagenten die besloten hebben om Kalamata op te nemen in hun vakantiebrochures nu wij er rechtstreeks naar toe vliegen. Deze streek leent zich dankzij haar uitstekende infrastructuur ook erg voor Meeting & Incentive reizen (Mice). ”

-- Frédéric Dechamps,  Vice President Sales Benelux Brussels Airlines

Meer informatie over Kalamata op brusselsairlines.com

Netwerk