Brussels Airlines lanceert Neurenberg

Vanaf 15 februari verzorgt Brussels Airlines zes vluchten per week tussen Brussel en Neurenberg. De tweede grootste stad van Beieren, een economische metropool en cultuur-historische topbestemming, was tot nog toe niet rechtstreeks verbonden met Brussels Airport.

Brussels Airlines zet de uitbreiding van haar netwerk in Duitsland verder. Enkele maanden nadat - met succes - een nieuwe verbinding naar Bremen werd gelanceerd, heeft Brussels Airlines besloten om vanaf 15 februari 2016 koers te zetten naar Neurenberg. De hoofdstad van de regio Franken wordt zes keer per week rechtstreeks verbonden met Brussels Airport.

“Deze nieuwe route is bijzonder goed nieuws voor de duizenden zakenlui, EU-ambtenaren en lobbyisten die tot nog toe niet rechtstreeks konden reizen tussen Neurenberg en de Europese hoofdstad”, zegt Brussels Airlines Chief Commercial Officer Lars Redeligx. “Vanaf 15 februari bieden we hen op alle weekdagen en op zondag rechtstreekse vluchten en vlotte verbindingen aan naar andere Europese bestemmingen.”

"We zijn verheugd met de nieuwe verbinding voor het winterseizoen. Zo kunnen we tegemoetkomen aan de grote vraag van de industrie die hier gevestigd is”, verklaart Dr. Michel Hupe, de directeur van Neurenberg airport.”Met deze verbinding tussen de metropool en de belangrijkste Europese hubs en zakencentra vult Brussels Airlines een leegte op”, stelt hij.

Uurregeling:

De uurregeling voorziet vluchten in de late namiddag en maakt het mogelijk om via Brussels Airport tussen Neurenberg en talrijke andere Brussels Airlines bestemmingen te reizen in ondermeer Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië.

Vlucht

Van

Naar

Vertrek

Aankomst

Dagen

SN 2667

Brussel

Neurenberg

12345.7

SN 2668

Neurenberg

Brussel

12345.7

Alle vluchten worden uitgevoerd met Embraer 140 Regional Jets. Passagiers kunnen kiezen uit vier reisformules (Bizz&Class, Flex&Fast, Light&Relax en Check&Go) en kunnen mijlen sparen met Miles & More of met Brussels Airlines’ nieuwe programma LOOP. Frequent flyers kunnen in Brussels Airport gebruik maken van de lounge The Loft.

Levende museum en economische metropool

Neurenberg wordt ook wel eens het levende museum van de Duitse geschiedenis genoemd. Keizers en prinsessen, politieke leiders en hun volgers, uitvinders en wetenschappers gaven de stad naam en faam en droegen bij tot haar lange, bewogen geschiedenis. Onder andere het prachtige kasteel, het Staatstheater, het speelgoedmuseum en de wereldberoemde kerstmarkt zijn druk bezochte culturele ambassadeurs van de stad.

Maar Neurenberg speelt niet alleen op cultureel-historisch vlak een hoofdrol, ook de economische motor draait er op volle toeren. Neurenberg / Franken huisvest de snelst groeiende economie van Duitsland. Ronkende namen zoals Siemens, MAN,
en Bosch hebben er industriële vestigingen. GfK, een van ‘s werelds bekendste onderzoeksbureaus is er thuis en Novartis Pharma doet er aan ontwikkeling. Neurenberg is ook de hoofdstad van de rotogravure en bekende merken van schrijfmateriaal (Faber-Castell, Staedtler, Stabilo) worden er geproduceerd. De hoofdzetels van Adidas en Puma bevinden zich op een boogscheut van de stad en het beroemde Playmobil speelgoed wordt in de regio vervaardigd. Tot slot speelt Neurenberg ook internationaal mee als belangrijke congres- en handelsbeursstad.

8 bestemmingen in Duitsland

Met deze nieuwe route biedt Brussels Airlines nu niet minder dan 8 bestemmingen aan in buurland Duitsland. Brussels Airlines verbindt zelf de Europese hoofdstad met Berlijn, Hamburg, Hannover, Neurenberg en Bremen terwijl Lufthansa Brussels Airport linkt met Frankfurt en Munchen en Germanwings een lijndienst verzorgt naar Stuttgart.