Brussels Airlines lanceert "TousenFrance" vluchten voor het EK

Brussels Airlines vliegt tijdens het EK2016 de Duivels naar hun matches in Frankrijk en biedt ‘TousenFrance’ experience pakketten aan voor de Rode Duivels-supporters.

Sinds 2012 is Brussels Airlines de officiële luchtvaartmaatschappij van de Rode Duivels. Vorig jaar vloog de maatschappij het Belgische elftal al naar het WK in Brazilië, en ook in 2016 zullen Kompany en co met Brussels Airlines naar Frankrijk vliegen voor het EK 2016.

Brussels Airlines denkt ook aan de twaalfde man en biedt speciale #Tousenfrance vluchten aan naar de speelsteden van de Rode Duivels om het EK van dichtbij te volgen. Een #Tousenfrance pakket betekent een unieke 24-uren ervaring die al begint bij het aan boord gaan in Brussels Airport, waar fans samen met 180 andere Rode Duivels supporters naar Frankrijk vliegen, waarna er een Red Devils experience bus hen naar het stadion brengt of, voor zij die geen tickets voor de match hebben kunnen bemachtigen, naar de Belgische fanzone waar de sfeer helemaal te snijden zal zijn. Na de match vliegen de supporters meteen weer naar huis, zodat er geen dure overnachting nodig is. De #Tousenfrance tickets kunnen hier aangekocht worden.

Brussels Airlines vliegt naar 6 van de 10 Franse speelsteden van het EK. In totaal biedt de maatschappij 86,853 stoelen te koop aan tussen 10 juni en 10 juli en verwelkomt dan ook veel voetbalfanaten die op eigen houtje afzakken naar Frankrijk. Om aan de hoge vraag te voldoen legt de maatschappij zelfs extra vluchten in tijdens het EK en voert zo 656 vluchten uit naar Marseille, Nice, Toulouse, Parijs, Lyon en Bordeaux.

In de aanloop naar het WK 2014 bestickerde Brussels Airlines 2 van haar vliegtuigen in de Belgische driekleur, maar gaat nu nog een stap verder om het Belgische voetbalelftal nog meer in de kijker te zetten. Voor het EK werken ze aan een uniek vliegtuig dat volledig in Duivelse kleuren zal geverfd worden en waarvan het design mee bedacht werd door de spelers zelf. Het vliegtuig zal worden voorgesteld aan het publiek in maart 2016.

“We zijn nu echt in volle voorbereiding voor het EK bij Brussels Airlines en we zijn blij dat we de Rode Duivels zelf niet enkel een fantastisch vliegtuig zullen kunnen geven, maar dat we ook de Belgische fans een once-in-a-lifetime voetbalervaring kunnen bieden. Iedereen bij Brussels Airlines kijkt uit naar dit EK.”

Lars Redeligx, Brussels Airlines Chief Commercial Officer

Rode Duivels