Brussels Airlines lanceert vakantieaanbod voor zomer 2022

De maatschappij ziet aantal boekingen stijgen

Brussels Airlines speelt in op de toenemende vraag naar vakantiebestemmingen voor volgende zomer en lanceert een uitgebreid vakantienetwerk. Door de onzekerheid die de coronacrisis met zich meebracht, werden vluchten slechts kort voor vertrek geboekt. Sinds enkele weken maken de last-minute boekingen langzamerhand weer plaats voor vroegboekingen. Brussels Airlines ziet deze verschuiving als een teken van vertrouwen vanuit de markt dat de lange periode van onzekerheid tot een eind komt.

"Sinds enkele weken zien we duidelijk een verandering in het boekingspatroon, dat de voorbije 20 maanden werd gedomineerd door last-minute boekingen. De laatste weken zien we een stijgend aantal boekingen voor de voorjaarsperiode en de komende schoolvakanties. Dit is een zeer positief teken. Het toont aan dat ook onze klanten licht aan het einde van de tunnel zien, vertrouwen hebben in Brussels Airlines en dat ze bezig zijn met het plannen van hun volgende vakantie. Ze kunnen rekenen op hun nationale luchtvaartmaatschappij om hun favoriete vakantiebestemming te bereiken."

Zegt Jan Derycke, Head of Network and Planning bij Brussels Airlines.

"Deze verschuiving in het boekingspatroon laat ons toe om ons aanbod beter af te stemmen op de behoeften van onze klant. Door nu al onze planning voor volgende zomer te publiceren, willen we inspelen op hun wensen en inspiratie bieden aan wie nog niet beslist heeft."

Om tegemoet te komen aan de grote vraag naar vakantiereizen na twee jaren getekend door reisbeperkingen, heeft Brussels Airlines haar vakantieaanbod uitgebreid. Met extra vluchten naar de populairste vakantiebestemmingen in het hoogseizoen wil de maatschappij tegemoet komen aan de grote vraag naar vliegvakanties waar sommigen al meer dan twee jaar naar uitkijken.

Nieuwe routes

In de zomer van 2022 herintroduceert Brussels Airlines Chania en Antalya voor het eerst sinds 2019. Chania (Griekenland) vervoegt vanaf 7 mei het netwerk met twee vluchten per week. Vanaf 29 maart zal Brussels Airlines drie wekelijkse vluchten uitvoeren naar Antalya, in het zuidwesten van Turkije.

Europa & Midden-Oosten

Hoogtepunten in het Europese netwerk zijn de Griekse eilanden, waaronder Corfu, Chania, Heraklion, Kos, Rhodos en Zakynthos, alsook de Canarische Eilanden en de Balearen.

Ook de Italiaanse bestemmingen Firenze, Napoli, Bari, Catania of Olbia blijven populair bij de Belgen. Andere veelgevraagde vakantiebestemmingen zoals Malaga, Alicante, Faro, Porto en Lissabon zullen meerdere keren per dag aangevlogen worden.

In het Midden-Oosten zullen Tel Aviv en Yerevan deel uitmaken van het netwerk met respectievelijk 14 en 4 vluchten per week.

Het volledige overzicht van de Europese vakantiebestemmingen vindt u hieronder. Naast toeristische bestemmingen blijft Brussels Airlines ook een reeks zakelijke en hybride bestemmingen in Europa aanbieden. Het volledige netwerk is beschikbaar op brusselsairlines.com

Afrika & Noord-Amerika

Na de succesvolle lancering van Tanger en Nador in de zomer van 2021, vliegt Brussels Airlines beide bestemmingen volgende zomer opnieuw aan van midden juni tot midden september.

Op het langeafstandsnetwerk blijft Brussels Airlines vluchten aanbieden naar haar 15 bestemmingen in Sub-Sahara Afrika. In Noord-Amerika zullen New York en Washington deel uitmaken van het aanbod.

Volledig overzicht van het netwerk:

29 bestemmingen in Europa:

Kroatië:

- Palma de Mallorca

- Tenerife

- Valencia

3 bestemmingen in het Midden-Oosten:

Armenië:

- Jerevan