Brussels Airlines neemt Belgisch mode-icoon NATAN mee aan boord

Brussels Airlines viert een van de meest iconische Belgische designers met de introductie van haar nieuwe Business Class amenity kit in samenwerking met NATAN. Dankzij een nieuw partnership met Galileo Watermark werden luxueuze NATAN tasjes ontworpen in zwart en blauw. Ze bevatten alle travel essentials die aan boord nodig zijn.

Brussels Airlines, NATAN en Galileo Watermark hebben samengewerkt om een modieuze amenity kit te ontwerpen voor de Business Class passagiers op intercontinentale vluchten. De elegante en functionele tasjes zijn gemaakt van vegan leder en zijn afgewerkt met een duurzaam geweven handvatje zodat ze ook nog lang na de vlucht kunnen blijven gebruikt worden.

De keuze voor NATAN was logisch aangezien het gaat om een echt Belgisch icoon. Het merk creëert wereldwijd elegante high-end mode, lederwaren en juwelen sinds 1983. Edouard Vermeulen, oprichter van NATAN, is de favoriete ontwerper van vele Europese royals en in 2017 ontving hij van Koning Filip I de titel van Baron. Vandaag is NATAN uitgegroeid tot een gerenommeerd modemerk, met zes winkels in België en internationale boetieks in Italië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Japan, Zuid-Korea, Nederland en de Verenigde Staten.

Dankzij deze samenwerking gaat Brussels Airlines verder op haar elan om het beste van België in de kijker te zetten, zoals de luchtvaartmaatschappij elders al doet via partnerships met Belgische sterrenchefs, Belgische chocolade en lokale biermerken om een culinaire ervaring aan boord te creëren.

Nicolas Iritcity, In-Flight Product Manager van Brussels Airlines: ‘Als trotse ambassadeur van België is het voor ons steeds belangrijk geweest om het beste van België aan boord te brengen en om samen te werken met experts uit verschillende vakgebieden. We zijn verheugd dat we dit nu opnieuw kunnen doen voor onze Business Class amenity kits. Het is een design geworden dat onze passagiers zeker na hun vlucht nog zullen gebruiken.’
Pieterjan Van Biesen, Retail and Marketing Director van NATAN: ‘We zijn trots dat we onze eerste stappen in de luchtvaart kunnen zetten samen met onze nationale luchtvaartmaatschappij en dat we kunnen bijdragen aan hun nieuwe Business Class ervaring. We hebben deze tijdloze amenity kits gecreëerd met elementen uit onze confectiecollectie om de passagiers een authentieke NATAN-ervaring te geven. Onze samenwerking is een ultieme combinatie van luxe, creativiteit en België.’
Johannes Kloess, MD at Galileo Watermark: ‘We zijn trots om aan dit unieke project te werken met Brussels Airlines, NATAN en RainPharma. We keken ernaar uit om de traditie van Brussels Airlines verder te zetten om hun product aan boord naar een hoger niveau te tillen dankzij partnerships met nationale iconen en merken. Deze aanpak heeft geleid tot een luxueuze en elegante amenity kit die echt uniek en relevant is.’

De mooie unisex kit is beschikbaar in Business Class op alle Brussels Airlines vluchten naar Noord-Amerika en Afrika. Het is de eerste in een verzamelcollectie van drie unieke designs. De volledige collectie zal uitgerold worden over een periode van 18 maanden en bevat telkens alle essentials voor een comfortabele vlucht: een oogmasker, een tandenborstel en tandpasta, sokken, oordopjes, een hydraterende lotion, een lippenbalsem en een pen. De cosmetica worden aangeleverd door het Belgische merk RainPharma, bekend vanwege hun no-nonsense aanpak voor huidverzorging met doeltreffende en kwaliteitsvolle producten.

Persberichten in je mailbox

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 85 bestemmingen, waarvan 17 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.300 werknemers te werk en exploiteert 43 vliegtuigen.

Brussels Airlines wil tegen 2030 50% minder CO2 uitstoten vergeleken met 2019 en plant om tegen 2050 CO2-neutraal te zijn. De luchtvaartmaatschappij neemt deel aan het Stargate Project dat door Brussels Airport wordt geleid en maakt daardoor deel uit van de proeftuin voor duurzame luchtvaart op haar thuisbasis. Daarnaast ondertekende de maatschappij in 2021 de Circular Economy overeenkomst van de Antwerp Management School. Begin 2023, was de luchtvaartmaatschappij ook de eerste om duurzame brandstof (SAF = Sustainable Aviation Fuel) te transporteren doorheen de CEPS-pijplijn die Brussels Airport verbindt. Eind 2024, zal Brussels Airlines vijf splinternieuwe Airbus A320neo vliegtuigen verwelkomd hebben, waardoor de luchtvaartmaatschappij haar CO2- en geluidsuitstoot op haar middellange afstandsnetwerk significant kan verlagen.

Het Star Alliance netwerk werd opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijde luchtvaartalliantie, gebaseerd op een waardepropositie voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen, met een focus op het verbeteren van de klantervaring binnen de gehele alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 10.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 184 landen.