Brussels Airlines noteert passagiersgroei in september

Woensdag 12 oktober 2016 — Tijdens de voorbije maand bleef Brussels Airlines groeien. Het aantal passagiers dat op een Brussels Airlines vlucht reisde steeg met 8,2% in vergelijking met vorig jaar. De bezettingsgraad bleef stabiel.

Tijdens de eerste maand na de zomervakantie kozen 813.982 passagiers voor een Brussels Airlines vlucht. Dat zijn er  61.593 of  8,2% meer dan in september 2015.

Zowel de Europese vluchten als het intercontinentale aanbod trok meer klanten aan, maar de groeicijfers zijn vooral op te tekenen op connecterende vluchten via Brussel. Het aantal passagiers dat België als eindbestemming heeft, is nog steeds niet terug op het peil van voor de gebeurtenissen van 22 maart.

De bezettingsgraad bedroeg 80,2% en bleef stabiel ten opzichte van vorig jaar. Dit bewijst dat dat de passagierstoename in lijn ligt met het verhoogd zetelaanbod dat Brussels Airlines op de markt bracht.

In een steeds moeilijkere en competitievere omgeving en dalende markt, bevestigen deze statistieken het succes van het business model van Brussels Airlines dat passagiers de keuze laat uit een groot netwerk van zowel business- als vakantiebestemmingen enerzijds en anderzijds reisformules die zowel zeer prijs- als servicegevoelige klanten aanspreekt.

Het getransporteerde cargovolume steeg met 28%. ten opzichte van september 2015 en bedroeg 2730 ton. De groei is vooral te danken aan een toename van de vrachtstromen vanuit Europa naar Afrika en Noord-Amerika. De cargobezettingsgraad bleef stabiel.

Naast deze lijnvluchtactiviteit verzorgde Brussels Airlines in augustus ook vakantievluchten en groepsreizen voor reisorganisatoren en chartervluchten. De passagierscijfers van deze belangrijke activiteit zijn niet inbegrepen in de maandcijfers van dit persbericht.

Year/year difference in %

Passengers

Available seat-kilometres (in millions)

Revenue Passenger-kilometres (in millions)