Brussels Airlines officiële luchtvaartmaatschappij van de Rode Duivels

Brussels Airlines zal de volgende jaren de Rode Duivels op regelmatige basis aan boord verwelkomen. Vandaag werd een partnership afgesloten met de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), waardoor het nationale elftal exclusief met Brussels Airlines vliegt tot midden 2016. Hoogtepunt dit jaar is de Rode Duivels vlucht SN2014 naar Brazilië voor het WK. Brussels Airlines zet hiervoor éénmalig koers naar São Paolo met één van haar Airbus A330 toestellen, waarop ook supporters zullen kunnen meereizen.

Brussels Airlines heeft een hart voor de Belgische sporters. De voorbije jaren vloog de luchtvaartmaatschappij al Belgische atleten, basketbalspelers, mountainbikers,  golfers, volleybalspelers, wielrenners en voetbalploegen uit de nationale competitie naar Europese of wereldkampioenwedstrijden in het buitenland dankzij een intense samenwerking met sportclubs en sportfederaties. Vanaf vandaag worden er aan boord van de Brussels Airlines vluchten ook zetels gereserveerd voor ’s lands meest populaire sportteam:  De Rode Duivels.

Brussels Airlines vlucht SN2014

Het partnership dat vandaag werd afgesloten tussen de KBVB en Brussels Airlines houdt in dat de Rode Duivels de volgende jaren voor al hun vliegtuigverplaatsingen voor Brussels Airlines kiezen.  Op 10 juni zal Brussels Airlines daarom voor de eerste keer in haar geschiedenis koers zetten naar São Paulo, om de Rode Duivels naar de aftrap van het wereldkampioenschap in Brazilië te brengen. De speciaal gecreëerde vlucht ‘SN2014’ heeft ook 150 zetels beschikbaar voor supporters, om mee naar het WK te vliegen samen met de spelers én om alle WK matchen van de Rode Duivels bij te wonen. Daarvoor werd een speciaal reispakket samengesteld, dat te koop zal zijn vanaf midden maart. Geïnteresseerden kunnen zich nu al inschrijven via brusselsairlines.com/sn2014.

Ook voor de EK kwalificatiewedstrijden in Israël, Cyprus, Andorra, Bosnië en Wales  en hopelijk ook voor het EK 2016 in Frankrijk stappen de Duivels aan boord van een Brussels Airlines vlucht. De maatschappij zal ook voor deze wedstrijden de fans de kans bieden om hun ploeg te volgen en vluchten aanbieden naar de matchen.

Europese verplaatsingen

Het partnership met de Belgische Voetbalbond houdt ook in dat de talrijke Duivels die in het buitenland spelen hun verplaatsingen naar Brussel met Brussels Airlines maken. De Brussels Airlines bemanningen zullen de volgende jaren bijvoorbeeld regelmatig Thibaut Courtois en Toby Alderweireld verwelkomen op de Madrid vluchten.  Radja Nainggollan zal regelmatig met Brussels Airlines tussen Rome en Brussels Airport vliegen, Steven Defour tussen Porto en Brussel, Christian Benteke tussen Birmingham en Brussel, Axel Witsel tussen Moskou en Brussel, Romelu Lukaku/Marouane Fellaini/Vincent Kompany/Simon Mignolet tussen Manchester en Brussel.

Ook de andere nationale voetbalteams zoals de Belgian Red Flames  en de nationale jeugdteams van de KBVB, vliegen vanaf nu met Brussels Airlines.

Om het sportieve partnership in de kijker te zetten, krijgt een derde Brussels Airlines vliegtuig (Een Airbus A330 langeafstandstoestel) een speciaal Rode Duivels kleedje met de Belgische driekleur.

“We zijn uiteraard ongelofelijk fier dat we vandaag samen met de Rode Duivels aan de aftrap kunnen komen van een uniek partnership. Samen met de KBVB willen we de supporters nog dichter brengen tot hun favoriete ploeg. Bij Brussels Airlines beginnen we vandaag alvast te supporteren voor de Rode Duivels voor het WK in Brazilië.”

-- Lars Redeligx, Chief Commercial Officer van Brussels Airlines

“We zijn bijzonder verheugd om een structurele samenwerking met Brussels Airlines, de Belgische nationale luchtvaartmaatschappij, te mogen voorstellen. Het is voor ons een absolute meerwaarde dat de nationale voetbalploegen met de nationale luchtvaartmaatschappij reizen voor hun verplaatsingen. De waarden van beide organisaties leunen nauw bij elkaar aan en met onze ploegen proberen we goede ambassadeurs te zijn voor ons land en de bedrijven die dit imago uitstralen. We zullen ook samen initiatieven uitwerken die onze supporters vlot naar de wedstrijden in het buitenland brengen. Dit partnership versterkt alleen maar de dynamiek rond de nationale ploegen en kan er mee voor zorgen dat ons Belgisch voetbal de komende jaren nog een hogere vlucht neemt.”

-- Filip Van Doorslaer, Directeur Marketing & Events  van de KBVB