Brussels Airlines party vluchten brengen 15.000 mensen naar Tomorrowland voor tiende verjaardagseditie

De tiende editie van Tomorrowland wordt gevierd met een dubbel festival, verspreid over twee weekends. 360,000 mensen van over heel de wereld zakken af naar Boom voor ’s Werelds Beste Dance Festival. Voor het derde jaar op rij vliegt Brussels Airlines festivalgangers over op speciale party vluchten vanuit alle uithoeken van hun netwerk. De eerste party vlucht met live DJ-set aan boord, vanuit Frankfurt, landde deze ochtend op Brussels Airport.

Aan boord van de Tomorrowland gekleurde Airbus AA30 zaten 220 festivalgangers die naar Brussel vlogen op de beats van DJ Yves V en MC Shurukano. Tijdens de volgende twee weekends zal Brussels Airlines 14,953 mensen overvliegen naar België, op 113 party flights vanuit 64 steden over heel Europa, de US en Afrika. Nog eens 2.600 mensen vliegen met Brussels Airlines partners Lufthansa, Thai en Air Canada naar Brussel.

Vanuit elk continent vliegen 106 verschillende nationaliteiten naar ons land, zoals onder andere uit New York, Stockholm, Barcelona, Oslo en Madrid. Opvallend was de grote vraag naar Global Journey pakketten vanuit UK: maar liefst 4084 jongeren uit het Verenigd Koninkrijk kochten een pakket.

“Dit is al de derde editie van ons partnership met Tomorrowland en ook dit jaar weer hebben we ons vluchtaanbod nog kunnen vergroten voor Global Journey. Als nationale luchtvaartmaatschappij zijn we blij dat we ambassadeur van dit fantastische Belgische festival kunnen zijn, door zoveel nationaliteiten samen te brengen op Tomorrowland”, zegt Christian Dumortier, Partnership Manager bij Brussels Airlines.

De party flights vanuit Frankfurt, Munchen en Oslo kunnen herbeleefd worden op de Facebook pagina van Brussels Airlines of via de Twitter hashtag #tmlpartyflight

Brussels Airlines op Tomorrowland

Tijdens Tomorrowland geeft Brussels Airlines alle bezoekers net zoals vorig jaar weer de kans om het festival vanuit de lucht te beleven, dankzij de Cloud Rider, een reuzenrad van 55m. Alle Tomorrowland bezoekers worden gratis verwelkomd voor een rondje op het rad, dat spectaculaire uitzichten biedt over het festivalterrein. Daarnaast maken ze dankzij hun ritje op de Cloud Rider ook nog kans op fantastische prijzen, waaronder een reis rond de wereld.

Debby Wilmsen

Tomorrowland

Kim Daenen

Persberichten in je mailbox

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 85 bestemmingen, waarvan 17 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.300 werknemers te werk en exploiteert 43 vliegtuigen.

Brussels Airlines wil tegen 2030 50% minder CO2 uitstoten vergeleken met 2019 en plant om tegen 2050 CO2-neutraal te zijn. De luchtvaartmaatschappij neemt deel aan het Stargate Project dat door Brussels Airport wordt geleid en maakt daardoor deel uit van de proeftuin voor duurzame luchtvaart op haar thuisbasis. Daarnaast ondertekende de maatschappij in 2021 de Circular Economy overeenkomst van de Antwerp Management School. Begin 2023, was de luchtvaartmaatschappij ook de eerste om duurzame brandstof (SAF = Sustainable Aviation Fuel) te transporteren doorheen de CEPS-pijplijn die Brussels Airport verbindt. Eind 2024, zal Brussels Airlines vijf splinternieuwe Airbus A320neo vliegtuigen verwelkomd hebben, waardoor de luchtvaartmaatschappij haar CO2- en geluidsuitstoot op haar middellange afstandsnetwerk significant kan verlagen.

Het Star Alliance netwerk werd opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijde luchtvaartalliantie, gebaseerd op een waardepropositie voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen, met een focus op het verbeteren van de klantervaring binnen de gehele alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 10.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 184 landen.