Brussels Airlines passagiers kunnen ​ voortaan gratis digitale krant lezen

Brussels Airlines passagiers die online inchecken krijgen voortaan een gratis digitale editie van hun krant dankzij een unieke samenwerking met uitgevers De Persgroep en Rossel.  Passagiers kunnen kiezen uit een brede waaier van krantentitels op de dag van hun vertrek en dit vanuit alle bestemmingen van het netwerk van Brussels Airlines.

De digitale krant wint steeds meer aan populariteit en ook het bezoek aan krantenwebsites zit al jaren in de lift. Dankzij een samenwerking tussen Brussels Airlines en de Belgische media-uitgevers De Persgroep en Rossel kunnen de 6 miljoen Brussels Airlines passagiers voortaan een krant naar keuze gratis lezen op hun computer, tablet of smartphone terwijl ze reizen.

Het groeiend aantal passagiers dat online incheckt voor een Brussels Airlines vlucht kan sinds vandaag niet alleen zélf een vliegtuigzetel kiezen en tijd uitsparen op de luchthaven, iedereen die online incheckt wordt ook uitgenodigd om een krantentitel te selecteren die met behulp van een code gratis kan gelezen worden.

Gratis voor alle passagiers

Deze nieuwe service is gratis voor zowel de b.light economy, b.flex economy als de b.business passagiers die binnen Europa vliegen alsook voor de Economy en Business Class passagiers op  intercontinentale vluchten met Brussels Airlines naar Amerika of Afrika.  De passagiers kunnen kiezen uit talrijke populaire Belgische en Nederlandse kranten:  Het Laatste Nieuws, De Morgen, De Tijd, Le Soir, l’Echo, La Meuse, La Capitale, Nord Eclair, La Province, De Volkskrant, AD, Het Parool en Trouw. Bedoeling is om het aanbod binnen afzienbare tijd ook uit te breiden met meer buitenlandse titels en met weekbladen en magazines. Onderhandelingen met andere uitgeversgroepen zijn lopende.

“Dit is een mooi voorbeeld van hoe Brussels Airlines inspeelt op de snel wijzigende consumentenbehoeften en op de digitaliseringstrend”, zegt Anne Tricot, Vice President Customer Experience bij Brussels Airlines . “Heel wat passagiers consulteren vandaag nieuwsbronnen op een computer of tablet . Met de e-paper service spelen we als eerste luchtvaartmaatschappij in op die trend. We verwachten dan ook dat de gratis digitale krant een succes wordt en nog meer passagiers zal motiveren om online in te checken voor hun vlucht. ”

Het gratis e-newspaper aanbod heeft voorlopig niet tot gevolg dat Brussels Airlines haar passagiers die in b.business of b.flex economy+ vliegen geen papieren kranten meer zal aanbieden. Toch wordt verwacht dat het aantal papieren kranten aan boord van de bijna 300 dagelijkse Brussels Airlines vluchten, gevoelig zal dalen.  Een goede zaak voor het milieu dankzij zowel de papierbesparing alsook de gewichtsreductie van de vliegtuigen.

Persberichten in je mailbox

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 90 bestemmingen, waarvan 18 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.400 werknemers te werk en exploiteert 44 vliegtuigen.

Brussels Airlines wil tegen 2030 50% minder CO2 uitstoten vergeleken met 2019 en plant om tegen 2050 CO2-neutraal te zijn. De luchtvaartmaatschappij neemt deel aan het Stargate Project dat door Brussels Airport wordt geleid en maakt daardoor deel uit van de proeftuin voor duurzame luchtvaart op haar thuisbasis. Daarnaast ondertekende de maatschappij in 2021 de Circular Economy overeenkomst van de Antwerp Management School. Begin 2023, was de luchtvaartmaatschappij ook de eerste om duurzame brandstof (SAF = Sustainable Aviation Fuel) te transporteren doorheen de CEPS-pijplijn die Brussels Airport verbindt. Eind 2024, zal Brussels Airlines vijf splinternieuwe Airbus A320neo vliegtuigen verwelkomd hebben, waardoor de luchtvaartmaatschappij haar CO2- en geluidsuitstoot op haar middellange afstandsnetwerk significant kan verlagen.

Het Star Alliance netwerk werd opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijde luchtvaartalliantie, gebaseerd op een waardepropositie voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen, met een focus op het verbeteren van de klantervaring binnen de gehele alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 17.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 190 landen.

press@brusselsairlines.com