Brussels Airlines piloten en cabinepersoneel veilen een blik achter de schermen voor het goede doel

In het kader van Brussels Airlines’ b.foundation for Africa, lanceren Brussels Airlines werknemers een veiling om geld in te zamelen voor humanitaire doelen. In die veiling geven ze belevingen achter de schermen weg, waaronder een vlucht in de cockpit, een dag in het leven van een kabinepersoneelslid en een intiem piano concert van Ozark Henry onder de vleugels van een Airbus A330.

Brussels Airlines heeft een nauwe band met Afrika. Naast haar meer dan 60 vluchten per week naar het Afrikaanse continent, ligt Afrika ook nauw aan het hart van haar personeelsleden. Veel van de werknemers organiseren en ondersteunen sinds jaren humanitaire initiatieven om de verschillende Afrikaanse landen waarnaar Brussels Airlines vliegt te ondersteunen. Om die initiatieven te bundelen richtte de maatschappij enkele jaren geleden b.foundation for Africa op.

Het grootste initiatief van b.foundation is Bike For Africa: elke twee jaar trekken 70 werknemers en vrienden van Brussels Airlines naar een ander Afrikaans land om er een mountainbiketocht te ondernemen en geld in te zamelen voor een humanitair project. Via deze weg leren ze het land en zijn lokale bevolking echt van dichtbij kennen, en kunnen ze in totaal €200.000 inzamelen, die dit jaar onder andere naar Mercy Ships zal gaan.

Dit jaar kwam het idee van enkele werknemers en Bike for Africa deelnemers om een dag in hun leven te veilen en zo een blik achter de schermen te tonen bij Brussels Airlines om geld in te zamelen voor Bike for Africa. Zo biedt boordcommandant en vlieginstructeur Niki V. een sessie van 2 uur in de flight simulator bij CAE Flight Academy aan, zijn echtgenote en ook boordcommandant Kirsten P. neemt iemand mee op de jumpseat in haar cockpit tijdens een vlucht. Flight attendants Uli V. en Steven F. nemen de winnaar van de veiling mee op sleeptouw op een van hun vluchten, waar ze mee kunnen werken en kunnen ontdekken hoe het is om aan boord van een vliegtuig te werken. First Officer Hilde G. neemt een winnaar van de veiling mee op de tarmac van Brussels Airport voor een bezoek aan zijn of haar favoriete Belgian Icon. Als klap op de vuurpijl geeft Ozark Henry, die sinds vorig jaar ook meefietst met Bike for Africa, een intiem pianoconcert weg onder de vleugels van een Airbus A330 in de Brussels Airlines hangar.

Bike for Africa vindt volgend jaar plaats van 28 februari tot en met 7 maart. Naast de collega’s van Brussels Airlines, nemen ook bedrijfsleiders van Belgische bedrijven deel, waaronder Geert Noels, Tom Vande Cruys, Bob Verbeeck, Jacques Vandermeiren, Bernard Marchand, Jean-Paul Philippot en de CEO van Brussels Airlines Bernard Gustin.

Biedingen voor de Bike for Africa veiling kunnen tot 12 december om middernacht geplaatst worden op bfoundationforafrica.com/support

Meer informatie over Bike for Africa 2018

Bike For Africa