Brussels Airlines registreert passagiersgroei van 10,7 procent in februari

Tijdens de voorbije maand februari vlogen 449.477 passagiers met Brussels Airlines. Dat zijn er 10,7 procent méér dan in februari 2014. De groei, die vooral op het Europese netwerk werd gerealiseerd, leidde tot een verbetering van de bezettingsgraad met 2 procent punten.

Ook in de voorbije maand februari zet de passagiersgroei van Brussels Airlines, die nu al een jaar maand na maand wordt geregistreerd, zich voort. Brussels Airlines verwelkomde in februari 43.463 méér gasten aan boord van haar Europese en langeafstandsvluchten in vergelijking met februari vorig jaar. Met deze passagierstoename van 10,7 procent plaatst Brussels Airlines zich in de top van snelst groeiende luchtvaartmaatschappijen in Europa.

Vooral de Europese vluchten droegen bij tot deze positieve evolutie. Aan boord van de korte en middellange afstandsvluchten werden 12,6 procent meer passagiers geteld. De vluchten naar Afrika (+ 0,4 pct) en naar New York (+ 0,2 pct) trokken lichtjes meer klanten aan.

Omdat het aantal passagiers sneller steeg dan het zetelaanbod steeg de bezettingsgraad van de vluchten gemiddeld met 2 procent punten.

Naast deze lijnvluchtactiviteit verzorgde Brussels Airlines in februari ook vakantievluchten en groepsreizen voor reisorganisatoren, meeting- en incentivebureaus en sportclubs. De passagierscijfers van deze activiteit zijn niet inbegrepen in de maandcijfers van dit persbericht.

Februari

Februari

Maand/maand verschil in %

Passagiers

+ 10.7

Available seat-kilometres (in miljoenen)

1,069.43

1,013.90

+ 5.5

Revenue Passenger-kilometres (in miljoenen)

+8.8

Freight ton-kilometres (in miljoenen)

-3.3

Overall Loadfactor (Passagiers & vracht)

-0.3 pct punt

Bezettingsgraad passagiers (Passenger Load Factor - PLF)

+2.0 pct punt

Voorlopige cijfers gebaseerd op momenteel beschikbare data.

Wencke Lemmes

VP Corporate Communication