Brussels Airlines vergroot zomeraanbod

Wetlease-overeenkomst met CityJet en twee extra A320's zorgen voor netwerkgroei en vlootuitbreiding

Brussel, 22 maart 2023 - Brussels Airlines heeft een wetlease-overeenkomst gesloten met CityJet voor het nieuwe zomerseizoen. Vanaf 26 maart versterken twee CRJ-900-toestellen de vloot van de Belgische luchtvaartmaatschappij. En dit tot en met 28 oktober 2023. “Deze samenwerking stelt ons in staat om onze vloot op een flexibele manier verder uit te breiden en ons Europese aanbod te vergroten”, zegt Jan Derycke, Head of Network Strategy & Planning van Brussels Airlines. Bovenop de samenwerking met CityJet vervoegen twee bijkomende Airbus A320’s de vloot van Brussels Airlines. Daarmee groeien Europese activiteiten van Brussels Airlines deze zomer met 10%. ​

De CRJ-900’s bieden plaats aan 88 passagiers en zullen dagelijks vluchten uitvoeren naar Europese bestemmingen waaronder Bordeaux, Milaan, Lyon, Genève en Wenen.

“Daarnaast kunnen we Billund toevoegen aan ons netwerk en de frequentie van en naar Kopenhagen en Berlijn verhogen. Ook regionale (zaken)routes zoals Hamburg en Birmingham zullen we nog meer kunnen bedienen. In totaal zullen we 9 bestemmingen aandoen in samenwerking met CityJet. Dankzij deze wetlease-overeenkomst ontstaat een vlotte en brede aansluiting met het intercontinentale netwerk van Brussels Airlines tijdens het zomerseizoen.”
Jan Derycke, Head of Network Strategy & Planning, Brussels Airlines

De overeenkomst met CityJet, één van Lufthansa Group’s vertrouwde wetlease-partners, werd eind januari ondertekend.

“CityJet kijkt uit naar de samenwerking met Brussels Airlines om haar netwerk uit te breiden en haar passagiers dit zomerseizoen een uitstekende service te bieden.”
Cathal O’Connell, Chief Commercial Officer, CityJet

Tien procent extra Europese vluchten
Alles bij elkaar nemen de Europese activiteiten van Brussels Airlines dit zomerseizoen met 10% toe. Dat is niet alleen te danken aan de samenwerking met CityJet, maar ook aan de komst van twee bijkomende Airbus A320’s. Deze toestellen komen permanent in de vloot en worden ingezet op het volledige middellangeafstandsnetwerk.

“In totaal groeit onze vloot nu tot ​ 36 middellangeafstands- en 9 langeafstandsvliegtuigen. Met deze vloot- en netwerkuitbreiding realiseert Brussels Airlines haar beoogde groei drie jaar eerder dan gepland.”
Jan Derycke, Brussels Airlines

Joëlle Neeb