Brussels Airlines verhoogt vluchtfrequenties naar 8 Afrikaanse bestemmingen

Vanaf deze week wordt het vluchtaanbod naar niet minder dan acht van de veertien Afrikaanse bestemmingen van Brussels Airlines verhoogd. Zo biedt Brussels Airlines voortaan ondermeer dagelijks vluchten aan tussen Congo en de Europese hoofdstad.

Dankzij de ingebruikname van een bijkomende Airbus A330-300 kan Brussels Airlines zetelcapaciteit en vluchtfrekwenties naar acht Afrikaanse bestemmingen verhogen. In totaal komt er dertig procent zetelcapaciteit bij.

Niet alleen verhoogt de afreisflexibiliteit en het reiscomfort op Afrikaanse vluchten, ook de vrachtcapaciteit wordt aanzienlijk uitgebreid.

Centraal Afrika

Dankzij twee bijkomende vluchten kan Brussels Airlines voortaan een dagelijkse lijnvlucht aanbieden tussen Brussel en Kinshasa (Congo). Het passagierscomfort wordt ook verhoogd dankzij een wekelijkse non-stop service iedere dinsdag. Vanaf de lente 2008 zal Brussels Airlines dankzij de samenwerking met de nieuwe luchtvaartmaatschappij airDC haar passagiers ook vlotte doorverbindingen kunnen aanbieden naar verschillende bestemmingen in het Congolese binnenland. AirDC is een joint-venture van Brussels Airlines en Hewa Bora Airways. De maatschappij zal volgens strenge internationale normen opereren. Meer nieuws volgt de volgende maanden.

Yaounde, de hoofdstad van Kameroen, wordt voortaan twee in plaats van één keer per week bediend.

Douala, de belangrijke havenstad van Kameroen, verwelkomt elke week drie Brussels Airlines vluchten. Brussels Airlines blijft uiteraard ook wekelijks naar Luanda (Angola) vliegen.

Oost Afrika en de Grote Meren Regio

Op niet minder dan drie van de vier Oost-Afrikaanse bestemmingen (Entebbe, Kigali en Bujumbura) is het vluchtaanbod uitgebreid met één vlucht per week.

Brussels Airlines biedt voortaan drie vluchten per week aan naar de Rwandese hoofdstad Kigali. Ook op de route Entebbe, Oeganda is het reisaanbod uitgebreid van drie vluchten per week naar vier. Dit om aan de stijgende passagiersvraag en de toename van de cargovolumes te beantwoorden.

Bujumbura wordt pas sinds de lente van dit jaar wekelijks verbonden met Brussel. Omwille van het succes  op deze route, wordt het vluchtaanbod naar de Burundese hoofdstad nu al uitgebreid van één wekelijkse vlucht  naar twee.

Naar de Keniaanse hoofdstad Nairobi blijft Brussels Airlines vijf keer per week vliegen.

West-Afrika

Met maar liefst 25 wekelijkse vluchten naar zeven West-Afrikaanse landen, heeft Brussels Airlines een sterke positie opgebouwd in West-Afrika. Ook in deze regio verhoogt het aanbod aanzienlijk.

Zo is het aantal wekelijkse vluchten tussen Brussel en Monrovia, Liberia uitgebreid van twee naar vier vluchten per week.

Ook Abidjan, Ivoorkust verwelkomt meer Brussels Airlines vluchten. De frekwenties verdubbelen van twee naar vier per week.

Op de route naar Conakry (Guinee) is het vluchtaanbod verdubbeld van één naar twee wekelijkse rotaties.

Voor de West-Afrikaanse bestemmingen Dakar behoudt Brussels Airlines het aanbod met zes vluchten per week. Ook de bestemmingen Banjul (Gambia) en Freetown (Sierra Leone) blijft Brussels Airlines twee keer per week aanvliegen.

Vlotte connecties

Meer dan de helft van de Afrika-passagiers gebruiken Brussels Airport om over te stappen op een andere vlucht van Brussels Airlines of van één van de partnermaatschappijen. Zo biedt Brussels Airlines voor haar Afrika-passagiers dagelijks een speciaal aansluitende vlucht aan naar Parijs en Londen Gatwick. Ook naar tientallen andere steden (Geneva, Milaan, Rome, Lyon, Marseille, Kopenhagen, Stockholm, Berlijn, Madrid, Manchester, …) zijn er vlotte doorverbindingen.

Dankzij het partnership met ’s werelds grootste luchtvaartmaatschappij, American Airlines, zijn vlotte connecties tussen Afrika en de Verenigde Staten mogelijk.

Het netwerkaanbod dat Brussels Airlines haar Afrika passagiers aanbiedt wordt verder uitgebreid. Dankzij een nieuw partnership met Jet Airways hebben klanten nu ook dagelijks de mogelijkheid om via Brussel tussen India en Afrika te reizen.

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 90 bestemmingen, waarvan 18 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.400 werknemers te werk en exploiteert 44 vliegtuigen.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 17.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 190 landen.

press@brusselsairlines.com