Brussels Airlines verhoogt vluchtfrequenties naar Mumbai

Amper een half jaar na de start van haar eerste verbinding naar India, gaat Brussels Airlines haar vluchtaanbod naar Mumbai al verhogen. De Indische metropool wordt vanaf het winterseizoen 6 in plaats van 5 keer per week rechtstreeks verbonden met Brussels Airport.

Deze winter zet Brussels Airlines tien langeafstandsvliegtuigen in voor haar intercontinentale vluchten naar 21 bestemmingen in Afrika, Noord-Amerika en India. Dat is één vliegtuig en bestemming meer dan vorig jaar en dat heeft alles te maken met Brussels Airlines’ nieuwste langeafstandsverbinding tussen Brussel en Mumbai, die de voorbije lente met succes werd gelanceerd. Sinds de eerste vlucht op 30 maart vlogen al ruim 37.000 passagiers tussen de West-Indische grootstad en Brussels Airport. Zowel de Business Class, de Economy Class als de nieuwe Economy Privilege halen een hoge bezettingsgraad.

Omwille van de grote vraag wordt vanaf het winterseizoen, dat op 29 oktober van start gaat, het aantal vluchten verhoogd van vijf naar zes. In totaal komen er zo meer dan 500 vliegtuigzetels bij op de Mumbai-Brussel verbinding. In het winterseizoen wordt er elke maandag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag (nieuw) en zondag gevlogen naar Mumbai. De terugvlucht vertrekt in Mumbai elke maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag (nieuw).

België is één van de belangrijkste Europese handelspartners van India, het land is zelfs de tweede belangrijkste exportbestemming van België buiten de EU.

Uurrooster

Extra vlucht op zaterdag