Brussels Airlines verwacht zowel vakantie- als zakenreizigers tijdens winterseizoen

• 61 bestemmingen in de winterdienstregeling
  • Grote vraag naar winterzonbestemmingen
  • Herstart zakenreizen
  • Herlancering Hurghada, Kiev, Lanzarote
  • Lancering Marrakesh

Brussels Airlines bereidt zich voor op een zomer met zowel vakantie-als zakenreizigers. De Belgische luchtvaartmaatschappij ziet namelijk niet alleen een grote vraag naar winterzonbestemmingen, maar merkt ook dat de boekingen voor zakenreizen iedere week een lichte stijging kennen. Brussels Airlines verwacht bijgevolg dat de winter drukker zal zijn dan vorig jaar. Na een regenachtige zomer in België noteert de maatschappij een grote vraag naar zonnige vakantiebestemmingen, en spreekt van een verlengd vakantieseizoen.

Europa en het Midden-Oosten

Vanaf 16 december zak Kiev opnieuw deel uitmaken van het Europese netwerk van Brussels Airlines.

Met de toevoeging van Lanzarote vanaf 31 oktober versterkt Brussels Airlines haar aanwezigheid op de Canarische Eilanden, waar ze deze winter ook op Tenerife en Gran Canaria vliegt. Naar deze laatste twee bestemmingen worden extra frequenties toegevoegd tijdens de Belgische schoolvakanties. Met vluchten op donderdag en zaterdag is Lanzarote de ideale bestemming voor zowel korte als langere wintervakanties in de zon.

Ook nieuw in het winterschema van Brussels Airlines is de voortzetting van Yerevan, dat voorheen enkel tijdens het zomerseizoen werd aangeboden. Vluchten naar Yerevan zullen twee keer per week worden uitgevoerd.

Verder omvat het aanbod van de Belgische luchtvaartmaatschappij voor de komende winter de volgende Europese bestemmingen: Alicante, Barcelona, Bazel, Berlijn, Bilbao, Birmingham, Bologna, Boedapest, Kopenhagen, Edinburgh, Faro, Frankfurt, Genève, Göteborg, Gran Canaria, Hamburg, Lissabon, Ljubljana, Londen, Lyon, Madrid, Malaga, Manchester, Marseille, Milaan Linate, Milaan Malpensa, Nice, Oslo, Parijs, Porto, Praag, Rome, Stockholm (Bromma), Tenerife, Toulouse, Valencia, Venetië, Wenen en Vilnius.

Brussels Airlines zal ook nog tot het einde van de herfstvakantie vluchten aanbieden naar de Griekse bestemmingen Athene, Heraklion, Kos en Rhodos en de Italiaanse bestemming Napels.

In het Midden-Oosten zullen Tel Aviv en Yerevan respectievelijk acht en twee keer per week worden aangevlogen.

Afrika en Noord-Atlantische Oceaan

Gezien de grote vraag naar winterzonbestemmingen, voegt Brussels Airlines vanaf 31 oktober Hurghada toe aan haar netwerk. Het is de eerste keer sinds maart 2020 dat de Egyptische bestemming deel uitmaakt van het netwerk van de luchtvaartmaatschappij. Ook de Noord-Afrikaanse bestemming Marrakesh vervoegt deze winter het netwerk als nieuwe bestemming in het aanbod van Brussels Airlines.

Ook tijdens de winter blijft Brussels Airlines vliegen op haar uitgebreide netwerk in Sub-Sahara Afrika met volgende bestemmingen: Abidjan (Ivoorkust), Accra (Ghana), Banjul (Gambia), Cotonou (Benin), Dakar (Senegal), Freetown (Sierra Leone), Lomé (Togo), Monrovia (Liberia), Douala (Kameroen), Kinshasa (DRC), Luanda (Angola), Yaoundé (Kameroen), Bujumbura (Burundi), Entebbe (Oeganda), Kigali (Rwanda).

Sinds de aankondiging van de Amerikaanse regering om het huidige reisverbod voor volledig gevaccineerde passagiers in november op te heffen, noteert Brussels Airlines een aanzienlijke stijging van het aantal boekingen voor haar vluchten naar New York (JFK). De luchtvaartmaatschappij heeft gepland om tijdens het winterseizoen vier frequenties per week uit te voeren en zou tijdens de wintervakantie extra vluchten aan het schema kunnen toevoegen als de marktvraag blijft groeien.

Tickets kunnen worden geboekt op brusselsairlines.com of bij reisbureaus.