Brussels Airlines verwelkomt 8% procent meer passagiers in januari

Brussels Airlines startte het nieuwe jaar met een passagiersgroei. In januari vlogen er in totaal 8% meer passagiers dan tijdens dezelfde maand vorig jaar. De groei werd zowel op het Europese netwerk als op de vluchten naar Noord-Amerika en Afrika gerealiseerd.

In totaal kozen er in de voorbije maand januari 513.062 passagiers voor Brussels Airlines. Dat zijn er 38.103 of  8% meer dan tijdens dezelfde maand in 2016. Het Europese netwerk trok 6,6% meer passagiers aan, naar Afrika vlogen er 5,6% meer passagiers met Brussels Airlines. Aan boord van de vluchten naar Noord-Amerika werden dankzij nieuwkomer Toronto in totaal 58,2% meer passagiers geteld.

In vergelijking met januari 2016 werden er dit jaar 7% meer vluchten uitgevoerd.

Het aanbod, uitgedrukt in Available Seat Kilometers, groeide met 16% en de Revenue Passenger Kilometers die werden gerealiseerd namen met  12% toe.  Het gevolg was dat de bezettingsgraad in januari lichtjes daalde en in totaal 65% bedroeg. De vrachtbezettingsgraad steeg met 2,7 percent punten en bedroeg 63,9%.

In deze statistieken zijn de passagiers die Brussels Airlines verwelkomde aan boord van de chartervluchten niet inbegrepen.

Noot aan de redacties :

Voortaan communiceert Brussels Airlines haar maandelijkse passagiers- en vrachtcijfers in lijn met de Lufthansa Group rapportering. Deze cijfers zijn gebaseerd op de passagiersdata die momenteel beschikbaar zijn.

Month

Month/Month difference in %

January 2017

January 2016