Brussels Airlines verwelkomt het zomerseizoen met sterke passagiersgroei dankzij nieuwe bestemmingen

Brussels Airlines is het nieuwe zomerseizoen sterk gestart. Het aantal passagiers steeg tijdens de voorbije Paasdagen met tien procent. De tien nieuwe bestemmingen die vlak voor Pasen werden gelanceerd konden rekenen op heel wat bijval. Ook voor de rest van het zomerseizoen rekent Brussels Airlines op groei. In vergelijking met vorig jaar worden 7 procent meer vluchten gepland.

Europese netwerk

Méér (zon)bestemmingen, méér afreismogelijkheden en scherpe prijzen dankzij de nieuwe productformules Check&Go, Light&Relax, Flex&Fast en Bizz&Class. Dat zijn de voornaamste nieuwe ingrediënten in het Europese zomeraanbod 2015 van Brussels Airlines dat zopas werd gelanceerd.  De marktreacties zijn alvast positief. Niet alleen werd een goede passagiersgroei geregistreerd, ook de bezettingsgraad steeg gevoelig. De expansiestrategie die Brussels Airlines sinds vorig jaar volgt wordt ook deze zomer voortgezet. Zo zal Brussels Airlines tijdens een gemiddelde zomerweek 7 procent extra vluchten uitvoeren.

Met Bordeaux (3 vluchten/week), Dubrovnik (2 vluchten/week), Lourdes-Pyrenees (2 vluchten/week), St-Petersburg (3 vluchten/week), Calvi (1 vlucht/week), Olbia (2 vluchten/week) en Ibiza (2 vluchten/week in juli en augustus) maakt Brussels Airlines populaire zomerbestemmingen vlot bereikbaar. Daarnaast breidt het netwerk ook uit met twee Europese hoofdsteden: Riga (6 vluchten/week sinds eind maart) en Zagreb (6 vluchten/week vanaf september). Ook Billund (12 vluchten/week), toegangspoort tot de Deense regio SüdJüdland, prijkt nu  voor het eerst in de uurregeling.

Voor veel bestaande bestemmingen werd het vluchtaanbod verhoogd zodat passagiers nog meer keuze hebben. Tel Aviv wordt sinds eind maart bijvoorbeeld twee keer per dag rechtstreeks verbonden met Brussels Airport. Er wordt in vergelijking met vorig jaar tijdens dit zomerseizoen ook vaker gevlogen naar Athene, Faro, Firenze, Malta, Marseille, Sevilla, Venetië en Vilnius. Het zetelaanbod naar Birmingham, Budapest, Hamburg, Lyon, Praag en Straatsburg breidt uit door het inzetten van grotere vliegtuigtypes.

Langeafstandsnetwerk

Washington keerde eind maart terug in het langeafstandsnetwerk en wordt vijf keer per week aangevlogen. Dankzij de nieuwe uurregeling (ochtendvertrek vanuit Brussels Airport, vertrek in de vooravond vanuit Washington Dulles Airport) ontstaan uitstekende connectiemogelijkheden om via Washington door te reizen naar veel andere luchthavens aan de Amerikaanse Oost- en Westkust.

Goed nieuws is er ook voor wie naar Kinshasa reist. Niet alleen zet Brussels Airlines dagelijks koers naar de Congolese hoofdstad, het aantal rechtstreekse vluchten verhoogde van drie naar vier per week.

Scherpe tarieven en aantrekkelijk b.family product

Retourvluchten met Brussels Airlines zijn dankzij de Check&Go formule al beschikbaar vanaf 69 euro. Goed nieuws is er ook voor wie met de familie reist. Dankzij het gratis servicepakket b.family krijgen gezinnen nu korting op kindertickets en op de Brussels Airport parking, gegarandeerde zitplaatsen naast elkaar, 12 kilogram handbagage per kind, prioriteit bij het aan boord gaan en een kinderspeeltje aan boord.

The Loft & de Connector

Ook op de grond in de thuishaven Brussels Airport wachten heel wat nieuwigheden op de Brussels Airlines passagiers.  Wie Bizz&Class vliegt of een frequent flyer status heeft  kan binnen de Schengen zone voor het vertrek van hun vlucht genieten van de nieuwe Brussels Airlines lounge ‘The Loft’. Sinds ‘The Loft’ enkele maanden geleden de deuren opende is deze lounge in een mum van tijd the ‘place to be’ geworden op Brussels Airport en een referentie qua comfort en technologie.

Bij de start van het zomerseizoen werd in Brussels Airport ook de nieuwe Connector ingehuldigd waardoor passagiers zich voortaan nog sneller vanuit de terminal naar Pier A kunnen begeven. De connector verving de ondergrondse tunnel en herbergt een nieuwe, efficiënte security zone en een aantrekkelijke shopping- en cateringzone.

Vlootsamenstelling zomer 2015

Lange afstand

5 Airbus A330-300

3 Airbus A330-200