Brussels Airlines verwelkomt meer dan 100.000 passagiers tijdens het eerste weekend van de zomervakantie

Brussels Airlines maakt zich op voor een drukke vakantieperiode en verwelkomt meer dan 100.000 passagiers tijdens de eerste zomerpiek dit weekend. De maatschappij brengt deze zomer nog meer passagiers naar hun vakantiebestemming dan vorig jaar, dankzij de toevoeging van 26 nieuwe bestemmingen in nauwe samenwerking met touroperators Neckermann, Thomas Cook en Pegase. De populairste bestemmingen in Europa zijn Spanje, de Balearen, de Canarische eilanden en de Griekse eilanden. Wat de langeafstandsbestemmingen betreft, verwelkomt de maatschappij het grootste aantal passagiers op haar vluchten naar de Verenigde Staten, Senegal en Kameroen.

"We kijken ernaar uit om meer dan 100.000 passagiers te verwelkomen tijdens de eerste zomerpiek dit weekend. Daarnaast blijven we de Belgische fans naar het Wereldkampioenschap voetbal in Rusland brengen om onze Rode Duivels alle mogelijke steun te bieden. Het operationele team van Brussels Airlines is klaar om al onze reizigers de best mogelijke hulp te geven en hun vertrek zo vlot mogelijk te laten verlopen.”
- Dirk Vrebos, Vice-President Ground Services, Ground Operations

Dit weekend, van vrijdag 29 juni tot zondag 1 juli, brengt Brussels Airlines 11% meer reizigers naar hun vakantiebestemming dan tijdens datzelfde weekend vorig jaar. De hoogste piek zal er zijn op vrijdag, dan nemen maar liefst 37.000 passagiers een Brussels Airlines vlucht. De populairste bestemmingen op het korte- en middellange afstand zijn Spanje, de Balearen, de Canarische eilanden en de Griekse eilanden. Voor de lange afstand verwelkomt Brussels Airlines de meeste passagiers op haar vluchten naar New York, Washington, Dakar, Douala en Yaoundé.

Om tegemoet te komen aan de grote vraag naar zonnige gezinsbestemmingen, verhoogt Brussels Airlines haar vluchtfrequenties naar verschillende vakantieregio's en biedt de maatschappij deze zomer 26 nieuwe vakantiebestemmingen aan. De airline lanceerde onder andere rechtstreekse vluchten naar Griekse eilanden Mikonos, Santorini en Zakynthos, verhoogde haar vluchtfrequenties naar Tenerife en Lanzarote en nam ook Zadar en Split op in haar netwerk. Daarbovenop voegt de maatschappij nieuwe bestemmingen en extra vluchtfrequenties toe naar Griekenland, met Kreta in het bijzonder, de Balearen, Andalusië en Catalonië. Deze uitbreidingen creëren de ideale mogelijkheid om een strandvakantie te combineren met een roadtrip om de streek te verkennen.

De netwerkuitbreiding van de maatschappij is de grootste in haar geschiedenis en is voornamelijk te danken aan de integratie van de activiteiten van Thomas Cook Airlines Belgium en hierbij de nauwere samenwerking met touroperators Neckermann, Thomas Cook en Pegase.

Om ervoor te zorgen dat de vele families die een Brussels Airlines vlucht nemen op een vlotte manier kunnen vertrekken, biedt de luchtvaartmaatschappij gratis haar b.family pakket aan. b.family is beschikbaar voor families met kinderen jonger dan 12 en biedt tal van voordelen. Zo krijgen jonge gezinnen korting op hun ticket, kunnen ze als eerste instappen en ontvangen de jongste passagiers een leuke verrassing voor tijdens de vlucht.

Reistips voor een zorgeloze vakantie:

✈ Check in online
Online check-in is 24 uur voor de vlucht beschikbaar en bespaart tijd door het vermijden van wachtrijen op de luchthaven. De instapkaart kan afgedrukt of op de smartphone gebruikt worden. Voor passagiers met ingecheckte bagage bieden de Scan & Fly machines op Brussels Airport een vlotte bagage check-in.

✈ Check gratis 12 kg handbagage in
Vermijd vloeistofrestricties en reis zonder bagage door de luchthaven door één stuk handbagage in te checken. Een gratis service voor alle Brussels Airlines reizigers, inclusief Check&Go passagiers.

✈ Orden je handbagage
Denk eraan om altijd alle essentiële voorwerpen (sleutels, medicatie, portefeuille) bij te houden en ze niet in de ingecheckte bagage te steken. Alle toestellen met Lithium batterijen moeten in de handbagage getransporteerd worden en zijn niet toegelaten in ingecheckte bagage.

✈ Breng alle nodige documenten mee
Kijk voor vertrek na of je alle nodige documenten bij hebt en bewaar ze samen op één plek. Reizigers met kinderen dienen ook de kids ID’s mee te brengen. Dubbelcheck of de naam op de vluchtreservatie exact dezelfde is als de naam op het paspoort of op de identiteitskaart om problemen bij de conformiteitscontrole aan de gate te vermijden.

✈ Reserveer een parkeerplaats
Vermijd onnodige stress en reserveer op voorhand een parkeerplaats op de luchthaven via brusselsairlines.com.