Brussels Airlines verwelkomt winterseizoen met tien nieuwe bestemmingen

Het bestemmingenaanbod van Brussels Airlines blijft groeien in het winterseizoen dat eind oktober van start gaat. De netwerkkaart breidt uit met 10 nieuwkomers en het zetelaanbod naar talrijke bestaande bestemmingen groeit door het inzetten van grotere vliegtuigen.

Brussels Airlines lanceert de grootste winterprogramma uitbreiding uit haar 15-jarige geschiedenis. Tijdens het winterseizoen dat op 29 oktober start en tot eind maart loopt, verbindt de airline maar liefst 80 bestemmingen met Brussels Airport: 59 korte en middellange verbindingen en 21 lange afstandsroutes.  In vergelijking met vorig jaar zijn er 10 nieuwkomers in het aanbod. Daarnaast duiken er twee steden die al tijdens de zomer werden aangevlogen voor het eerst in de winteruurregeling op: Bordeaux and Madeira. Er worden naar de Europese luchthavens  13.359 vluchten gepland en naar de intercontinentale bestemmingen in totaal 1.166.

Europese Aanbod

Het korte- en middellange afstandsaanbod breidt uit met talrijke nieuwe (winter)zonbestemmingen in verschillende landen. Voor het eerst zullen Brussels Airlines vliegtuigen koers zetten naar Kaapverdië, Tunesië en Egypte.

Daarnaast groeit het Brussels Airlines aanbod naar de Canarische Eilanden met nieuwkomers Lanzarote en Fuerteventura.  Naar Tenerife kan in de winter dagelijks afgereisd worden en er zijn ook meer vluchten naar Gran Canaria gepland.

Bordeaux  is vanaf nu ook tijdens de winter meerdere keren per week met Brussels Airport verbonden. Ook wie naar Madeira wil kan dat voortaan in de winter met Brussels Airlines. Tot slot is er ook nog goed nieuws voor wie naar Rome, Madrid of Warschau wil. De vluchtfrequenties naar deze populaire citytrip bestemmingen verhogen.

Dankzij de inzet van grotere vliegtuigen verhoogt het zetelaanbod naar onder meer Barcelona, Billund, Birmingham, Edinburg, Hannover, Krakau, Lyon, Marseille, Nantes, Porto en Rome met 25 tot zelfs 50%.

New Destinations

Almeria (Spanje)

Arrecife (Lanzarote)

3 x week

Agadir (Marokko)

Boa Vista (Kaapverdië)

2 x week

Enfidha (Tunesië)

Fuerteventura (Canarische Eilanden)

Hurghada (Egypte)

2 x week

Marsa Alam (Egypte)

1 x week

Palma de Mallorca (Spanje)

Sal (Kaapverdië)

1 x week

Zomerbestemmingen die vanaf nu ook in de winter worden aangevlogen

Bordeaux (Frankrijk)

4 x week

Funchal (Madeira)

Frequentieverhogingen bestaande bestemmingen

Las Palmas (Canarische Eilanden)

4 x week (+2)

Madrid (Spanje)

tot 23 x week

Rome (Italië)

tot 24 x week (+6)

Tenerife  (Spanje)

7 x week (+5)

Warschau

16 x week (+ 4)

Intercontinentaal aanbod

Na de lancering van Mumbai in de lente verhoogt Brussels Airlines tijdens het winterseizoen al het aantal wekelijkse vluchten. De Indische metropool wordt zes in plaats van vijf keer per week verbonden met Brussels Airport.

Brussels Airlines ook haar vluchtfrequenties naar Abidjan en Accra.

Washington wordt, net zoals vorig jaar, tijdelijk niet aangevlogen maar wordt vanaf 19 maart volgend jaar opnieuw bediend.

Nieuwe winterbestemming en frequentieverhogingen lange afstandsnetwerk

Mumbai

6 x week