Brussels Airlines viert vijf jaar Star Alliance

Exact vijf jaar geleden, op 9 December 2009, werd Brussels Airlines lid van ‘s werelds grootste luchtvaartalliantie Star Alliance. Brussels Airlines breidde dankzij haar lidmaatschap haar netwerk uit met talrijke nieuwe bestemmingen en werd Brussels Airport een belangrijk Star Alliance knooppunt.

Met een toetredingsevenement in het Brussels stadhuis werd Brussels Airlines op 9 December 2009 lid van de Star Alliance. Het toetreden tot ’s werelds grootste luchtvaart alliantie werd toen niet alleen beschouwd als een erkenning van de kwaliteit én service van Brussels Airlines, er werd beloofd dat het ook talrijke voordelen voor de passagier zou opleveren zoals een netwerkuitbreiding, een flinke verbetering van het getrouwheidsprogramma, toegang tot luchthavenlounges wereldwijd, nieuwe commerciële producten, om slechts  enkele klantenvoordelen te noemen. Vijf jaar later blijkt dat Brussels Airlines die belofte zeker is nagekomen.

Brussels Airlines zélf voegde de afgelopen vijf jaar talrijke nieuwe korte (Basel, London Heathrow, Edinburgh, Hannover, Vilnius, Riga, Dubrovnik, Krakau, St-Petersburg, Alicante, Malta, Milaan Linate, Catania, Olbia, Bastia, Figari, Marrakech en Agadir) en lange afstandsbestemmingen (New York, Washington, Cotonou, Ouagadougou en Lomé) aan het netwerk toe.

Sinds de toetreding van Brussels Airlines tot de Star Alliance is Brussels Airport een strategische draaischijf geworden. Verschillende leden van de Alliantie die geen vluchten aanboden hebben nieuwe lijndiensten gelanceerd vanuit Brussels Airport. Anderen verhoogden frequenties en connectiemogelijkheden met Brussels Airlines vluchten.

Dankzij het Star Alliance lidmaatschap heeft Brussels Airlines talrijke Europese en intercontinentale bestemmingen in haar aanbod die vanuit Brussels Airport door Star Alliance partners worden bediend. Het gaat om Zurich, Frankfurt, Munchen, Corfu, Rhodos, Heraklion, Ljubljana, Zagreb, Cairo, Chicago, Newark, Montreal en Bangkok.

In Brussels Airport werkt Brussels Airlines samen met de Star Alliance partners Lufthansa, Swiss, Austrian, Adria, Aegean, Croatia, Egypair, TAP, United, Air Canada en Thai. Deze maatschappijen hebben hun eigen vluchtaanbod vlot laten aansluiten met het Europese, Afrikaanse en Amerikaanse netwerk van Brussels Airlines.

Om het Star Alliance lidmaatschap in de verf te zetten vliegt de Brussels Airlines Airbus A 319 OO-SSC al enkele jaren in de speciale Star Alliance kleuren rond. Het vliegtuig is een geliefd foto-object van luchtvaartspotters.

Corporate Star Alliance