Brussels Airlines vliegt opnieuw naar Bristol en Hannover

Met 12 vluchten per week naar Bristol en 6 vluchten per week naar Hannover, start Brussels Airlines de routes die voorheen werden geëxploiteerd door wetleasepartner Flybmi opnieuw op

Hannover en Bristol zijn beide belangrijke routes in het netwerk van Brussels Airlines voor zowel point-to-point-passagiers als voor passagiers die overstappen op een van de vele andere bestemmingen van de maatschappij. Vanaf begin september start Brussels Airlines eerst met 5 wekelijkse vluchten van Brussel naar Bristol en 5 wekelijkse vluchten naar Hannover. Vanaf 27 oktober verhoogt de luchtvaartmaatschappij de vluchtfrequentie naar Bristol tot 12 keer per week en naar Hannover tot 6 keer per week.

Bristol

Met haar vele musea, theaters, live muziekoptredens en de enorme hoeveelheid straatkunst is Bristol een artistieke stad in hart en nieren. Omdat het daarnaast ook de thuisbasis is van enkele van de belangrijkste mensen in de filmgeschiedenis, werd Bristol in 2017 door de UNESCO uitgeroepen tot ‘City of Film’. Naast een gevestigd centrum voor creatieve innovatie is de stad ook een aantrekkelijke vakantiebestemming dankzij haar rijkdom aan erfgoed en toeristische attracties. Belangrijke must-see’s zijn de Clifton Suspension Bridge en het zich steeds verder ontwikkelende straatkunstdecor met enkele van Banksy's allereerste werken.

Naast haar creatieve- en media-industrie staat Bristol ook bekend om haar expertise op het gebied van lucht- en ruimtevaart, met onder andere een grote Airbusfaciliteit in Filton, dicht bij de stad. De verbinding tussen Bristol en Brussel is bijgevolg ook een connectie tussen Bristols Airbusfaciliteit en die van Toulouse en Hamburg. Brussels Airlines start de route opnieuw op vraag van de markt. Sinds het faillissement van Flybmi in februari 2019 staakten namelijk meerdere luchtvaartmaatschappijen hun activiteiten naar Bristol. Brussels Airlines is de eerste maatschappij van de Lufthansa Group die de luchthaven opnieuw aanvliegt.

Hannover

Hannover is de hoofdstad van de Duitse deelstaat Nedersaksen, een fascinerende, charmante en toch ondergewaardeerde stad, gelegen aan de samenvloeiing van de Leine en zijn zijrivier Ihme. De stad biedt tal van indrukwekkende parken en schaduwrijke oases, met als bekendste de Koninklijke Tuinen van Herrenhausen en het waardevolle Eilenriede-bos dat zich uitstrekt tot in het centrum van de stad. Hannover staat bekend als warme en gastvrije stad, die dankzij duizenden bezoekers aan de handelsbeurzen en vele evenementen internationale belangstelling krijgt.

Gelegen in het midden van Duitsland en Europa, is Hannover ook een heel aantrekkelijke zakenlocatie voor binnenlandse en internationale bezoekers. De vluchten tussen Brussel en Hannover zijn daarom een populaire verbinding voor zakenreizigers.

Uurregeling Bristol | 1 september – 26 oktober

SN  2057

SN  2058

12345.7

De vluchten worden uitgevoerd met een CRJ900 door CityJet in naam van Brussels Airlines.

Uurregeling Hannover | 1 september – 26 oktober

Uurregeling Bristol vanaf 27 oktober