Brussels Airlines vliegt vanaf dit weekend naar Edinburgh

Brussels Airlines lanceert dit weekend een nieuwe lijndienst naar Edinburgh. De Schotse hoofdstad wordt zes keer per week verbonden met Brussels Airport. De eerste reservatieresultaten zijn uitstekend.

Deze zondag, 28 oktober vertrekt vanuit Brussels Airport de allereerste Brussels Airlines lijnvlucht naar Edinburgh om 15u10. Bijna alle vliegtuigzetels zullen bezet zijn op deze eerste vlucht. De lijndienst naar Edinburgh, de eerste van een Belgische luchtvaartmaatschappij sinds 2001, start met uitstekende reservatieresultaten en wordt door de markt in zowel België als Schotland goed onthaald door citytrippers én zakenlui. Vanaf april 2013 plant Brussels Airlines daarom trouwens al meteen een tweede dagelijkse vluchtfrequentie.

Met Edinburgh voegt Brussels Airlines een belangrijke culturele en toeristische maar ook economische bestemming aan haar Europees netwerk toe. Edinburgh is een bruisende citytripstad waar dankzij de talrijke festivals het hele jaar door wel iets te beleven valt.  Edinburgh is ook de hoofdstad van Schotland. De stad huisvest ondermeer het Schotse Parlement en is het tweede belangrijkste financiele centrum na Londen dankzij de vele banken en verzekeringsmaatschappijen.  De luchthaven van Edinburgh is ook dé ideale toegangspoort om de Lothians omgeving en de rest van het groene  Schotland te ontdekken.

Edinburgh is de zesde bestemming van Brussels Airlines in het Verenigd Koninkrijk.  Brussels Airlines biedt ook dagelijks vluchten aan naar Londen Heathrow, Manchester, Birmingham, Bristol en Newcastle.

Uurregeling Brussel (BRU)-Edinburgh (EDI) in lokale tijd

Vluchtnr Route Vertrek Aankomst Dagen
SN2063  Brussel-Edinburgh 15.10 16.00 12345.7
SN2064  Edinburgh-Brussel 16.40 19.30 12345.7

Alle vluchten worden uitgevoerd met Airbus A 319 vliegtuigen met een capaciteit van 139 zetels.

Passagiers hebben de keuze uit 3 reisformules: b.business en de twee economy class formules b.flex en b.light.  Een retourticket in de b.light economy class is al beschikbaar vanaf 99 euro.  Leden van het Frequent Flyer Programma Miles & More kunnen mijlen uitgeven en sparen op elke vlucht.

De vertrek- en aankomsturen maken het perfect mogelijk om deze vlucht te combineren met andere Europese Brussels Airlines bestemmingen in ondermeer  Italie, Duitsland, Frankrijk, Zwitersland  en Spanje.

Netwerk

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Groep. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 85 bestemmingen, waarvan 17 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt 3.200 werknemers te werk en exploiteert 39 vliegtuigen.