Brussels Airlines werknemers fietsen samen met Belgische CEO’s in Afrika voor het goede doel

Vanochtend vertrokken 45 Brussels Airlines werknemers richting Dakar voor de derde editie van Bike For Africa.  Morgen vervoegen 20 CEO’s van Belgische bedrijven hen voor een vijfdaagse, 400km mountainbiketour door Senegal en Gambia om lokale en Belgische goede doelen te stuenen en om aandacht te vestigen op het potentieel van het Afrikaanse continent in de nasleep van de Ebola-crisis. De doelstelling: 150 000 euro inzamelen.

Bike For Africa werd voor het eerst georganiseerd in In 2011 in Rwanda en Burundi. Toen zamelden de Brussels Airlines werknemers en Belgische bedrijven €93 000 in voor SOS Kinderdorpen. Twee jaar later traden de mountainbikers in de voetsporen van Stanley in Oeganda. De fietstocht bracht toen €140 000 op voor CoRSU Hospital in Kampala en United Fund for Belgium. Voor de derde editie van Bike for Africa zamelde Brussels Airlines €150 000 in voor 3 verschillende organisaties in Gambia, Senegal en België.

Dit jaar heeft Brussels Airlines ervoor gekozen om met Bike For Africa naar West-Afrika te trekken, om nogmaals aandacht te vragen voor het Africa is not Ebola initiatief, waarmee de luchtvaartmaatschappij de reputatieheropbouw van Afrika wil ondersteunen na de ebola-crisis. De epidemie berokkende het continent grote economische schade.

Aan deze derde editie nemen 45 Brussels Airlines werknemers deel, samen met 20 CEO’s en topmanagers van Belgische bedrijven, waaronder Bernard Gustin van Brussels Airlines zelf, Bernard Marchant van Rossel Groep en Christian Van Thillo van de Persgroep. Piet Goddaer (Ozark Henry) fietst ook mee als ambassadeur van het project. Bike for Africa wordt georganiseerd in het kader van b.foundation for Africa, het Corporate Social Responsibility programma dat Brussels Airlines in 2010 oprichtte. Met dat programma steunt de maatschappij tal van NGO’s en humanitaire projecten die net als Brussels Airlines een grote passie voor Afrika delen, waaronder ook de vele initiatieven van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij

“We hebben een heel sterke band met Afrika, we dragen het continent echt in ons hart. Daarom zijn we ook nooit gestopt met onze vluchten naar de door ebola getroffen landen en hebben we het Africa Is Not Ebola initiatief opgestart, waarmee we de wereld willen laten inzien dat dit fantastische continent veel te bieden heeft op zowel toeristisch als economisch vlak. Bike For Africa is in het leven geroepen om samen met onze collega’s ook echt ter plaatse te gaan en lokale projecten te ondersteunen,” zegt Bernard Gustin, CEO van Brussels Airlines.

Volg de mountainbikers op de voet via de Bike For Africa Blog of de Facebook pagina van b.foundation for Africa

Meer informatie:

Africa Is Not Ebola: www.africaisnotebola.com