Brussels Airlines wil toerisme in België stimuleren met Belgium Stop Over

Na het succes van de Hi Belgium Pass lanceert Brussels Airlines een nieuwe reisoptie, zodat passagiers die een overstap maken in Brussel nog meer uit hun reis kunnen halen. Belgium Stop Over laat een bezoek aan België toe van één tot vijf dagen, inclusief gratis toegang tot verschillende musea en activiteiten in twee Belgische steden naar keuze. Met dit nieuwe product wil Brussels Airlines het toerisme in België stimuleren en een ambassadeur zijn voor België.

Vanaf vandaag kunnen passagiers van Brussels Airlines die vanuit de VS, Canada, Israël of India naar Afrika, Europa, de VS, Israël, Canada of India reizen, ervoor kiezen om een korte vakantie in België aan hun reis toe te voegen. Met de Belgium Stop Over kunnen reizigers het beste uit hun overstap in Brussel halen door twee Belgische steden naar keuze te bezoeken en er kosteloos te genieten van een breed gamma aan musea en activiteiten. Dankzij partnerships met Toerisme Vlaanderen, Visit Brussels en Wallonie Belgique Tourisme en 14 Belgische steden, biedt Brussels Airlines gratis toegang tot een lange reeks toeristische activiteiten en musea in Brussel, Antwerpen, Charleroi, Eupen, Gent, Leuven, Luik, Louvain-la-Neuve, Mechelen, Bergen, Namen, Doornik en Ieper. Met de Belgium Stop Over hebben reizigers de keuze om één tot vijf dagen in België te verblijven.

Enerzijds is Brussels Airport een ideale luchthaven om passagiers vlotte verbindingen aan te bieden tussen Noord-Amerika, Europa en Afrika, maar anderzijds is België ook een mooie toeristische bestemming waar veel mensen buiten Europa slechts weinig over weten. Bovendien maakt de kleine oppervlakte van het land meerdere stadsbezoeken in één reis mogelijk. Belgium Stop Over biedt passagiers een ruime keuze aan steden die ze kunnen bezoeken. Van de kleinste stad van Europa - Durbuy - tot de hoofdstad van de mode –Antwerpen-, ze zijn allemaal binnen maximaal twee uur bereikbaar met de trein vanaf Brussels Airport. Zo hebben Brussels Airlines passagiers die overstappen in Brussel nu de keuze tussen een directe connectie of een bezoek aan België voor ze verder reizen naar hun eindbestemming.

België heeft meer te bieden dan veel mensen buiten Europa weten: de zee en de gezellige Belgische kust, de Ardennen en de prachtige bossen om in te wandelen, de vele culturele bezienswaardigheden en historische steden. België is het land van bier en chocolade, met een uitstekende gastronomie en de beste frietjes ter wereld. Congolese ritmes, Belgische dansmuziek, middeleeuwse kunst en revolutionaire architectuur maken België echt uniek. En dit alles op minder dan een uurtje reizen van elkaar, de ideale locatie voor een pitstop van een paar dagen.

Door passagiers te stimuleren om België te ontdekken, benadrukt Brussels Airlines opnieuw haar rol als ambassadeur voor haar land. In april vorig jaar lanceerde de luchtvaartmaatschappij al de Hi Belgium Pass, een succesvol product dat Europese reizigers aanmoedigt om Belgische steden te bezoeken.

Voor meer informatie kunt u terecht op brusselsairlines.com/BelgiumStopOver.