Brussels Airlines zet koers naar Armenië

Vanaf eind maart 2017 zet Brussels Airlines koers naar Armenië. Hoofdstad Yerevan wordt  vanaf dan wekelijks aangevolgen, en in juli en augustus twee keer per week.  Het fascinerende land in de Kaukasus regio was tot nog toe niet verbonden met Brussels Airport.

Brussels Airlines zet haar netwerkgroei verder en start vanaf 31 maart volgend jaar vluchten naar de Armeense hoofdstad Yerevan. Wekelijks is er een vlucht op vrijdagavond en in juli en augustus wordt er ook iedere dinsdag gevlogen. Vanaf december en tot einde maart voert Brussels Airlines,  in samenwerking met de Belgisch-Armeense reisorganisatie Armwings ,ook al enkele chartervluchten uit tussen Brussel en Yerevan.

België en Brussels Airport waren tot nog toe niet verbonden met Armenië.  Wie naar het land wou reizen of vanuit Armenië naar Brussel wou komen was genoodzaakt om vluchten te combineren via andere luchthavens. Met de nieuwe rechtstreekse vlucht komt Brussels Airlines volgende lente tegemoet aan de belangrijke marktvraag van onder meer de Armeense diaspora in ons land en in de buurlanden. De nieuwe route is ook goed nieuws voor enkele  Belgische touroperators en reisagenten die toeristische reizen naar Armenië verzorgen.

Uurregeling (lokale tijd)

Vluchtnummer

Van

Naar

Vertrek

Aankomst

Dagen vd week

SN2899

Yerevan

zaterdag (heel het seizoen)

SN2899

dinsdag (Jul/Aug)

SN2900

Brussel

zondag (heel het seizoen)

SN2900

woensdag (Jul/Aug)

Vliegtuigtype: Airbus A320
Vluchtduur: 4.5 à 5uur

De vluchten vertrekken ’s avonds vanuit  Brussels Airport en in de loop van de nacht vanuit Yerevan’s Zvartnots luchthaven.  De uurregeling laat combinaties toe met andere Brussels Airlines bestemmingen in Frankrijk, Zwitersland, Duitsland, Polen, Scandinavië, Spanje, Italië en Verenigd Koninkrijk. Ook doorreizen naar de States en Canada is ’s ochtends mogelijk.

Tickets zijn te koop via de reisagent of via de website brusselsairlines.com (vanaf midden oktober)

Fascinerend land

Armenië, gelegen in de Zuid-Kaukasus regio, is zowel cultureel-historisch als geografisch, eenfascinerende bestemming.  Het land kent lange, warme zomers en korte koude winters.  Eeuwenoude kloosters, kerken en kathedralen die een bezoek waard zijn herinneren aan de indrukwekkende godsdienstgeschiedenis van Armenië.

Natuurliefhebbers en wandelaars komen helemaal aan hun trekken in het ongerepte ruige gebergte dat Yerevan omringt, in de vele wouden of langsheen de vele meren.  Yerevan is één van de oudste steden ter wereld, maar ging mee met haar tijd en is de moeite waard om te bezoeken dankzij haar bruisend cultuurleven, parken, fonteinen en musea.

Netwerk