Brusselse sterrenchef Yves Mattagne kookt voor Brussels Airlines

Passagiers die met Brussels Airlines in Business Class vliegen naar Afrika, Canada, de VS of India krijgen voortaan maaltijden geserveerd van sterrenchef Yves Mattagne. Vanaf januari tot en met juni ontwerpt hij elke maand andere maaltijden die aan boord geserveerd zullen worden.

Yves Mattagne (1963) is chef-kok in het Brusselse restaurant Sea Grill(**). Al twintig jaar heeft deze zaak twee Michelin-sterren. “De samenwerking met Yves Mattagne is een win-winsituatie”, zegt Grégory Baillet, Head of Product bij Brussels Airlines. “We kunnen onze passagiers topkwaliteit serveren op tien kilometer hoogte én we kunnen onze rol waarmaken als nationale luchtvaartmaatschappij door Belgische restaurants op de kaart te zetten.”

Het is al de achtste sterrenchef die maaltijden ontwerpt voor Brussels Airlines. Eerder werkte de luchtvaartmaatschappij al samen met onder meer Peter Goossens, Pierre Résimont en Geert Van Hecke. Een vast concept dat gesmaakt wordt door passagiers, maar dit keer toch met een kleine extra.”We hebben dus heel bewust voor een Brusselse chef gekozen, om de wereld te tonen wat we in huis hebben in onze hoofdstad.”

“Ik ben heel blij met deze samenwerking”, zegt Yves Mattagne. “Maaltijden ontwerpen voor in een vliegtuig is niet makkelijk, maar het was een uitdaging die ik graag aanging voor Brussels Airlines, want hiermee zetten we het beste van België opnieuw op de kaart.

De samenwerking met Belgische sterrenchefs is één van de vele manieren waarop Brussels Airlines zichzelf in de markt zet als dé Belgische luchtvaartmaatschappij. Verder zijn er ook nog de Belgische bieren die aan boord geserveerd worden, het uniform dat bestaat uit kleding en schoenen van Xandres, Bellerose en Ambiorix en vliegtuigen met speciale schilderingen van Kuifje, Magritte en de Rode Duivels.