Christina Foerster wordt nieuwe Chief Commercial Officer van Brussels Airlines

Lars Redeligx start nieuwe carrière binnen Lufthansa Groep.

Vanaf 1 oktober vervoegt Christina Foerster de Management Board van Brussels Airlines als nieuwe Chief Commercial Officer. Christina zal rechtsreeks rapporteren aan CEO Bernard Gustin en treedt in de voetsporen van Lars Redeligx, die de laatste drie en half jaar met succes het businessmodel en het merk van de Belgische airline heeft geherpositioneerd.  Lars wordt Chief Commercial Officer and Spokesperson Europe van de LSG Group.

Brussels Airlines is de laatste drie en een half jaar door een grondige herziening gegaan van haar businessmodel, commerciële strategie en merkpositionering om de strijd met de steeds toenemende low-cost concurrentie volop aan te gaan. Onder andere de introductie van nieuwe reisformules op het Europese netwerk, een nieuw e-commerce platform, de lancering van het nieuwe LOOP loyalty programma, nieuwe serviceconcepten zoals “The Loft” en de rebranding met een duidelijke focus op de klant én competitieve prijzen, hebben van Brussels Airlines een competitief en dynamisch bedrijf gemaakt. Samen met zijn teams, heeft CCO Lars Redeligx key performance indicators als omzet, passagiersgroei en load factor naar nieuwe hoogten gebracht.

“Lars heeft  een belangrijke bijdrage geleverd aan de herpositionering van Brussels Airlines. Zijn out of the box denken en onophoudelijk streven naar sterke commerciële performance en customer focus hebben ons businessmodel hervormd. Hij slaagde er ook in om ons Belgische ambassadeurschap te versterken, niet enkel dankzij onze speciale vliegtuigen Rackham, Magritte en Trident, maar ook dankzij de structurele partnerships met Belgische bedrijven en organisaties die hij tot stand heeft gebracht. We zijn hem erg dankbaar voor zijn vele verwezenlijkingen en wensen hem het allerbeste in zijn nieuwe uitdaging binnen de LSG Groep.”

-- Bernard Gustin, CEO Brussels Airlines

Christina Foerster (45), momenteel Lufthansa Senior Vice President Network & Partner Management Hub Airlines, gaat op 1 oktober aan de slag bij Brussels Airlines als hoofd van de commerciële departementen.

Nadat ze een MBA behaalde aan de Warton School, University of Pennsylvania, begon Christina in 1999 haar carrière als consultant bij de Boston Consulting Group. In oktober 2002 stapte ze over naar Deutsche Lufthansa AG als Project Manager Corporate Strategy en nam vervolgens een management rol op als General Manager Product Management Intercontinental. In deze functie was ze verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Lufthansa’s in-flight product op het langeafstandsnetwerk. In 2011 werd ze Vice President Network and Fleet Development, waar ze zich richtte op de strategische ontwikkeling van de Lufthansa Group vloot en het wereldwijde network van Lufthansa Passenger Airlines. Twee jaar later, in 2014, werd ze benoemd tot Senior Vice President Network, Group & Alliance Development bij de Lufthansa Group en sinds januari is ze overall process owner van Network & Partner Management voor Lufthansa, Swiss en Austrian Airlines, die rechtstreeks rapporteert aan de Lufthansa Group Executive Board Member for Hub management.

"We kennen Christina al sinds jaren, dankzij intensieve samenwerkingen rond onderwerpen zoals netwerk, allianties en vloot. We kijken ernaar uit om haar binnenkort te verwelkomen als nieuw lid van de Management Board van Brussels Airlines. Ze is een open-minded en uiterst professionele manager met ruime ervaring in de luchtvaartsector en toerisme. Met haar analytische vaardigheden en internationale ervaring, zal ze mee onze concurrentiepositie verder versterken binnen een zeer uitdagende marktomgeving",

-- Bernard Gustin, CEO Brussels Airlines

Persberichten in je mailbox

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 85 bestemmingen, waarvan 17 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.300 werknemers te werk en exploiteert 43 vliegtuigen.

Brussels Airlines wil tegen 2030 50% minder CO2 uitstoten vergeleken met 2019 en plant om tegen 2050 CO2-neutraal te zijn. De luchtvaartmaatschappij neemt deel aan het Stargate Project dat door Brussels Airport wordt geleid en maakt daardoor deel uit van de proeftuin voor duurzame luchtvaart op haar thuisbasis. Daarnaast ondertekende de maatschappij in 2021 de Circular Economy overeenkomst van de Antwerp Management School. Begin 2023, was de luchtvaartmaatschappij ook de eerste om duurzame brandstof (SAF = Sustainable Aviation Fuel) te transporteren doorheen de CEPS-pijplijn die Brussels Airport verbindt. Eind 2024, zal Brussels Airlines vijf splinternieuwe Airbus A320neo vliegtuigen verwelkomd hebben, waardoor de luchtvaartmaatschappij haar CO2- en geluidsuitstoot op haar middellange afstandsnetwerk significant kan verlagen.

Het Star Alliance netwerk werd opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijde luchtvaartalliantie, gebaseerd op een waardepropositie voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen, met een focus op het verbeteren van de klantervaring binnen de gehele alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 10.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 184 landen.