Edinburgh, Basel en New York de nieuwe Brussels Airlines winterbestemmingen

Tijdens het winterseizoen dat eind oktober van start gaat, lanceert Brussels Airlines een nieuwe lijndienst naar Edinburg (Schotland). Ook Basel-Mulhouse en de deze zomer succesvol gelanceerde lijndienst naar New York prijken voor het eerst in het winteraanbod.

Tijdens het winterseizoen dat loopt van 28 oktober tot 31 maart, verbindt Brussels Airlines haar thuishaven Brussels Airlines met zo’n 60 bestemmingen. Dit aanbod wordt nog verder aangevuld met tientallen dagelijkse vluchten die worden uitgevoerd door partners.

Grote nieuwkomer in het vluchtprogramma voor het winterseizoen 2012/2013 is Edinburgh in Schotland.  De Schotse hoofdstad wordt vanaf 28 oktober zes keer per week aangevlogen. Het lanceringstarief van 99 euro, taksen inbegrepen, is zeer aantrekkelijk voor wie het rijke toeristische en culturele aanbod van Edinburgh of het hoge noorden wil opsnuiven.
Ook de luchthaven van Basel-Mulhouse, gelegen op de grens tussen Frankrijk, Zwitserland en Duitsland, verschijnt voor het eerst in de winterdienstregeling en wordt door Brussels Airlines elf keer per week rechtstreeks verbonden met Brussels Airport.

New York, Afrika en Azië

Uiteraard staat ook de nieuwe Brussels Airlines lijnvlucht naar New York, die in juni met veel succes werd gelanceerd, in het intercontinentale winteraanbod. Elke dag vliegt Brussels Airlines met een Airbus A 330 die uitgerust is het met het nieuwste in-flight comfort, naar New York JFK.  Verwacht wordt dat Brussels Airlines eerste trans-Atlantische bestemming ook deze winter talrijke citytrippers zal aantrekken.

Op het Afrikaanse continent verhoogt Brussels Airlines haar vluchtfrequentie naar Kigali (Rwanda), behoudens goedkeuring van de lokale overheid.  Deze  Oost-Afrikaanse bestemming wordt vanaf eind oktober vier in plaats van drie keer per week aangevlogen. Omwille van administratieve redenen wordt de eerder aangekondigde wekelijkse lijnvlucht naar Mombasa (Kenia) niet gelanceerd.

Dankzij een samenwerking met de Brussels Airlines partner Korongo Airlines kan er voortaan vlot naar Lubumbashi gereisd worden. De tweede grootste Congolese stad is dankzij een binnenlandse Korongo Airlines vlucht die op maandag en vrijdag aansluit op de Brussels Airlines Brussel-Kinshasa lijndienst snel en comfortabel bereikbaar.

Er is ook goed nieuws voor wie een strandvakantie in Gambia plant. Voor Belgen is er niet langer een internationale reispas verreist.  Brussels Airlines vliegt deze winter vier keer per week naar de Gambiaanse hoofdstad Banjul.

Dankzij een codeshare samenwerking met Star Alliance partner Thai Airways, dat de vluchten verzorgt, kan deze winter ook meerdere keren per week rechtstreeks tussen Brussel en Bangkok gevlogen worden.

Ski & zon

Wie met Brussels Airlines naar de Europese skibestemmingen wil afreizen vindt zeker zijn gading in het aanbod van dagelijkse vluchten naar  Turijn, Geneve,  Milaan, Lyon en Toulouse van waaruit Europa’s meest populaire skigebieden vlot kunnen bereikt worden.

Een milde Europese winterzon opzoeken kan ook. Met dagelijkse vluchten naar Malaga, Barcelona, Rome, Lissabon, Venetië , Marseille en Nice heeft Brussels Airlines een mooi aanbod aan Zuid-Europese (citytrip)bestemmingen. In vergelijking met vorig winterseizoen verhoogt Brussels Airlines trouwens deze winter haar vluchtfrequenties naar Marseille en Nice. Enkele typische zomerbestemmingen worden net zoals vorig jaar deze winter niet aangevlogen maar keren terug in vluchtaanbod volgende lente.

Product

Ook deze winter blijft Brussels Airlines verder investeren in de kwaliteit van de service aan boord.  De vernieuwing van de kabines van de lange afstandsvloot wordt onverminderd verdergezet zodat nog voor het einde van het winterseizoen alle 7 Airbus A 330 toestellen uitgerust zijn met flat beds in Business Class, ergonomische zetels in Economy Class en de laatste nieuwe in-flight entertainment technologie.

De Europese vlootharmonisatie wordt verdergezet. Zo verdwijnt bij de start van het winterseizoen de Boeing 737 en het regionale vliegtuigtuype AVRO RJ 85 uit de vloot.  Het Europese netwerk wordt voortaan bediend met Airbus A319, Airbus A320, AVRO RJ 100 en Bombardier Dash 8 toestellen.

Het volledige vluchtschema zal beschikbaar zijn op brusselsairlines.com vanaf de start van het winterseizoen.