Kim Daenen nieuwe Head of Corporate Communications Brussels Airlines

Voorganger Wencke Lemmes wordt Head of Customer Experience, Product en Marketing en blijft verantwoordelijk voor Public Affairs

Kim Daenen is aangesteld als de nieuwe Head of Corporate Communications bij Brussels Airlines, een rol waarin ze rechtstreeks rapporteert aan Peter Gerber, CEO van het bedrijf. Ze volgt hiermee Wencke Lemmes op die sinds 15 mei de rol van Head of Customer Experience, Product & Marketing op zich heeft genomen. In haar nieuwe rol blijft Wencke verantwoordelijk voor Public Affairs en Lobbying, een functie die ze onlangs op zich nam.

Kim Daenen, die zowel een Master in Vertaalwetenschappen & Bedrijfscommunicatie als een Master in Journalistiek heeft behaald, begon haar loopbaan bij Brussels Airlines in 2009. Als lid van het e-commerce team en later als Social Media Manager van de luchtvaartmaatschappij, droeg ze bij tot de online reputatie van de luchtvaartmaatschappij en ontwikkelde ze de social media communicatiestrategie. In 2014 vervoegde Kim Daenen de afdeling Corporate Communications van Brussels Airlines als Media Relations Manager en Woordvoerder, waar ze de reputatie van de Belgische luchtvaartmaatschappij beheerde en verder uitbouwde. Met haar ruime ervaring in interne en externe communicatie, crisiscommunicatie en public relations en haar uitgebreide kennis van het bedrijf en de luchtvaartsector, zal Kim de communicatiestrategie van Brussels Airlines verder uitbouwen.

"Met ons turnaround plan REBOOT Plus bouwen we aan een nieuw Brussels Airlines, waar verandering de enige constante zal zijn. Om dit nieuwe Brussels Airlines en de belangrijke investeringen in onze toekomst tot een succes te maken, zal een transparante en uitgebreide communicatie essentieel zijn. We zijn ervan overtuigd dat Kim de juiste persoon is om deze uitdaging aan te gaan en de communicatie- en public relations strategie toekomstbestendig te maken."
- Peter Gerber, CEO Brussels Airlines
"Ons bedrijf heeft de voorbije jaren enorme veranderingen doorgemaakt en zal dat blijven doen. In de komende maanden en jaren zal het transparant communiceren van onze duurzaamheidsambities één van onze belangrijkste prioriteiten zijn. Daarnaast zal onze focus blijven liggen op ons Belgisch ambassadeurschap, onze belangrijkste markt Afrika en onze voortdurende verbeteringen en investeringen om een structureel duurzaam bedrijf te worden, dat perspectieven biedt aan haar medewerkers en stakeholders."
- Kim Daenen, Head of Corporate Communications Brussels Airlines