Malaga, Barcelona en Kopenhagen blijven de populairste bestemmingen bij Brussels Airlines tijdens de lentevakantie

Brussels Airlines bereidt zich voor om tijdens de lentevakantie meer dan 500,000 passagiers naar hun vakantiebestemming te vliegen. Tijdens het eerste en tweede weekend van de vakantie stappen respectievelijk 91.000 en 93.000 passagiers aan boord van een Brussels Airlines vlucht, met een piek van 35.135 passagiers op Paasmaandag. Malaga, Barcelona, Kopenhagen, Rome en Genève blijven de populairste bestemmingen.

Brussels Airlines is klaar voor een drukke lentevakantie. Tijdens de vakantieperiode van 30 maart tot 15 april vertrekken niet minder dan 520.000 passagiers met Brussels Airlines op vakantie. De drukste momenten tijdens deze vakantieperiode zijn het eerste en tweede weekend, met respectievelijk 91.000 en 93.000 passagiers.

Op 31 maart voert Brussels Airlines twee inaugurale vluchten uit. In nauwe samenwerking met Neckermann, Thomas Cook en Pegase vliegt Brussels Airlines voor het eerst naar Paphos in Cyprus en naar Heraklion in Kreta. Bovendien verwelkomt de luchtvaartmaatschappij nieuwe vakantiebestemmingen in Bulgarije, Kaapverdië, Kroatië, Egypte, Macedonië, Griekenland, Montenegro, Marokko, Portugal en Spanje en verhoogt Brussels Airlines de vluchtfrequenties naar Malaga, Athene, Ajaccio, Bastia, Bordeaux, Nice, Firenze en Tel Aviv. Dankzij de integratie van de activiteiten van Thomas Cook Airlines Belgium biedt Brussels Airlines 41.000 extra zetels aan vergeleken met de zelfde periode vorig jaar. Met dit vergrote aanbod biedt de maatschappij antwoord op het sterk groeiende toerisme in verschillende Europese landen.

Nieuw bij Brussels Airlines is de optie om gratis 12 kg handbagage in te checken, ook met een Check&Go ticket (tarief voor enkel handbagage). Op deze manier kunnen passagiers de vloeistofrestrictie van 100ml verpakkingen vermijden, sneller door de veiligheidscontrole passeren en kunnen ze zonder bagage door de luchthaven reizen. Deze nieuwe optie laat het inschepen vlotter verlopen en zorgt voor meer zitcomfort aan boord omdat enkel de kleinere persoonlijke items opgeborgen moeten worden in het bagagecompartiment of in de vrije ruimte onder de zetel voor de passagier.

Reistips voor een zorgeloze vakantie:

✈ Check in online
Online check-in is 24 uur voor de vlucht beschikbaar en bespaart tijd door het vermijden van wachtrijen op de luchthaven. De instapkaart kan afgedrukt of op de smartphone gebruikt worden. Voor passagiers met ingecheckte bagage bieden de Scan & Fly machines op Brussels Airport een vlotte bagage check-in.

✈ Check gratis 12 kg handbagage in
Vermijd vloeistofrestricties en reis zonder bagage door de luchthaven door één stuk handbagage in te checken. Een gratis service voor alle Brussels Airlines reizigers, inclusief Check&Go passagiers.

✈ Orden je handbagage
Denk eraan om altijd alle essentiële voorwerpen (sleutels, medicatie, portefeuille) bij te houden en ze niet in de ingecheckte bagage te steken. Alle toestellen met Lithium batterijen moeten in de handbagage getransporteerd worden en zijn niet toegelaten in ingecheckte bagage.

✈ Family first
Reizigers met kinderen jonger dan 12 jaar kunnen gratis inschrijven voor b.family. Met b.family krijgen kinderen korting op hun ticket, mag het gezin extra handbagage meenemen, als eerste instappen en kunnen ze gegarandeerd naast elkaar zitten. Klik hier voor meer info over het b.family pakket.

✈ Breng alle nodige documenten mee
Kijk voor vertrek na of je alle nodige documenten bij hebt en bewaar ze samen op één plek. Reizigers met kinderen dienen ook de kids ID’s mee te brengen. Dubbelcheck of de naam op de vluchtreservatie exact dezelfde is als de naam op het paspoort of op de identiteitskaart om problemen bij de conformiteitscontrole aan de gate te vermijden.

✈ Reserveer een parkeerplaats
Vermijd onnodige stress en reserveer op voorhand een parkeerplaats op de luchthaven via brusselsairlines.com