Nieuw strategisch partnerschap tussen Brussels Airlines, Beobank en Mastercard

De partijen zullen in 2025 een nieuwe cobranded kaart met loyaliteitsprogramma lanceren

Brussel, 19 september 2024 - Brussels Airlines, de Belgische nationale luchtvaartmaatschappij, en Miles & More, het getrouwheidsprogramma van Lufthansa Group, kondigen een strategisch partnerschap aan met Beobank en Mastercard. Dit nieuwe partnerschap bestaat uit de lancering van een cobranded kaart met getrouwheidsprogramma.

In de toekomst zal de cobranded kaart worden uitgegeven door Beobank met Mastercard als netwerkpartner. Beide bedrijven namen met succes deel aan een aanbestedingsprocedure.

Deze nieuwe samenwerking bestaat uit de lancering van een cobranded kaart met een loyaliteitsprogramma dat klanten een groot aantal voordelen biedt op het gebied van wonen en reizen, waaronder aantrekkelijke tarieven voor het verzamelen van miles, bovenop de gebruikelijke voordelen van een kredietkaart.
De productrelease is gepland voor het tweede kwartaal van 2025.

"We kijken uit naar de samenwerking met Beobank en Mastercard om onze klanten nog betere en meer innovatieve diensten aan te bieden via een nieuw loyaliteitsprogramma. We zijn ervan overtuigd dat de gebundelde krachten van onze bedrijven een grote meerwaarde zullen betekenen voor onze gasten en hun interesse in de voorgestelde oplossing zullen wekken."
- Dorothea von Boxberg, CEO, Brussels Airlines
"Als snel groeiende Belgische retailbank die tevens marktleider is in de uitgifte van kredietkaarten zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe opportuniteiten om nog beter tegemoet te komen aan de wensen van onze klanten. We zijn dan ook verheugd om samen te werken met Brussels Airlines, het toonaangevende Belgische merk in de luchtvaartindustrie, en Miles & More. We werken al enkele succesvolle jaren samen met Mastercard, dat ook een sterke expertise heeft opgebouwd in cobranded airline programma's, dus het was voor ons een voor de hand liggende stap om onze krachten te bundelen in dit nieuwe project."
- Guy Schellinck, CEO, Beobank
"Mastercard is verheugd de krachten te bundelen met Brussels Airlines, Miles & More en onze vertrouwde partner Beobank om een kaart op maat van Belgische reizigers te lanceren. Het doel is om een kaart te introduceren die naadloos integreert in het dagelijkse leven en zowel lokaal als internationaal nut biedt via het uitgebreide wereldwijde netwerk van Mastercard. Kaarthouders zullen kunnen genieten van veilige en handige betaalopties, en ook van exclusieve Priceless ervaringen en een brede waaier aan voordelen op het vlak van reizen en lifestyle, zowel in eigen land als in het buitenland."
- Henri Dewaerheijd, Country Manager, Mastercard Belgium and Luxemburg

Klanten genieten van aantrekkelijke aanbiedingen en diensten
Binnen de frequent flyer populatie zijn er verschillende profielen van reizigers zoals zij die elke week een vlucht nemen tot zij die af en toe reizen, voor zaken of voor plezier. In het productaanbod hebben alle partners er daarom voor gekozen om de diversiteit van de reizigersprofielen te weerspiegelen door middel van verschillende kaarten en voordelen waarmee zo de volledige Belgische markt gedekt wordt.

Het doel van deze samenwerking is om meerwaarde te bieden aan de klanten met een flexibele betaaloplossing die een grote acceptatie heeft bij handelaren in binnen- en buitenland en met een interessant loyaliteitsprogramma. Dus voor elke euro die met de kaart wordt uitgegeven, zullen de gebruikers miles ontvangen, bovenop de gebruikelijke kredietkaartvoordelen (gekoppeld aan een kredietopening) en een groot aantal verzekeringen en reisvoordelen.

Nico Cardone

For media requests only

Over Beobank
Beobank NV is een Belgische bank die haar 765 000 klanten dagelijks bijstaat dankzij haar producten en diensten voor particulieren, zelfstandigen en KMO's en haar netwerk van 200 agentschappen (Retail verkooppunten en PRO Centers). Haar 1 454 medewerkers willen het leven van haar klanten vergemakkelijken met persoonlijke oplossingen. Daarbij bouwen ze samen met hun klanten een duurzame relatie uit om hen bij elke levensfase optimaal te kunnen begeleiden. Beobank is een dochteronderneming van de Groep Crédit Mutuel (cijfers op 31/12/2023). ​
beobank.be

Over Mastercard
Mastercard is een wereldwijd technologiebedrijf in de betalingssector. Onze missie is het verbinden en aandrijven van een inclusieve, digitale economie die iedereen, overal ten goede komt door transacties veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken. Met behulp van veilige gegevens en netwerken, partnerschappen en passie helpen onze innovaties en oplossingen individuen, financiële instellingen, overheden en bedrijven hun grootste potentieel te realiseren. Met connecties in meer dan 210 landen en gebieden bouwen we aan een duurzame wereld die priceless mogelijkheden voor iedereen ontsluit. ​ ​
www.mastercard.be/fr-be.html | www.mastercard.be/nl-be.html

Over Miles & More
Als sterk merk en loyaliteitsprogramma van de Lufthansa Group biedt Miles & More meer dan 36 miljoen leden toegang tot een exclusieve wereld met meer dan 175 internationale partners langs de hele reisketen en in het dagelijks leven. De kern van deze gevarieerde wereld van programma's en aanbiedingen met aantrekkelijke voordelen en exclusieve reisprivileges is het verdienen en inwisselen van mijlen voor beloningen en het verdienen van punten om de status van frequent flyer te bereiken.

Met meer dan 30 jaar ervaring in de getrouwheidssector en meer dan 25 jaar in de retail- en financiële sector is Miles & More GmbH een absolute expert in het persoonlijk en succesvol benaderen en behouden van klanten. Als het getrouwheidsprogramma van de Lufthansa Group biedt Miles & More meer dan 36 miljoen leden toegang tot een exclusieve wereld met meer dan 175 internationale partners langs de hele reisketen en in het dagelijks leven - zowel in de beloningssector, als statuslid of in de retail- en financiële omgeving.

De financiële sector is een van de kernactiviteiten van Miles & More GmbH. Met zijn jarenlange ervaring in deze sector beschikt het bedrijf over diepgaande kennis van financiële producten en partnerships van hoge kwaliteit. De populaire Miles & More kredietkaartportefeuille werd bijvoorbeeld voortdurend ontwikkeld in overeenstemming met de vereisten van de klant en is een van de meest succesvolle co-brand kredietkaartportefeuilles in Europa. De Miles & More creditcard is verkrijgbaar in meer dan 20 landen in samenwerking met verschillende banken. Ze zijn vooral populair vanwege de mogelijkheid om mijlen te verdienen bij betalingen.
miles-and-more.com

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 90 bestemmingen, waarvan 18 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.400 werknemers te werk en exploiteert 44 vliegtuigen.

Het Star Alliance netwerk, dat in 1997 werd opgericht als de eerste echte wereldwijde luchtvaartalliantie, is gebaseerd op een waardeproposities voor de klant met wereldwijd bereik, internationale erkenning en naadloze service. Sinds de oprichting biedt het het grootste en meest uitgebreide netwerk van luchtvaartmaatschappijen aan, met een focus op het verbeteren van de klantervaring tijdens het hele traject binnen de alliantie.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 17.500 dagelijkse vluchten naar meer dan 1.150 luchthavens in bijna 190 landen.

press@brusselsairlines.com