Nieuwe lange afstandscabine valt in de smaak bij Brussels Airlines passagiers

Deze week vliegt Brussels Airlines voor het eerst met haar nagelnieuwe in-flight product. Het eerste lange afstandsvliegtuig dat werd uitgerust met de nieuwe flat bed seats in Business Class, comfortabele ergonomische zetels in Economy Class en state-of-the-artinflight entertainment vliegt sinds deze week tussen Brussels Airport en Afrika en zal binnenkort ook koers zetten naar New York JFK.  De eerste passagiers reageerden zeer opgetogen.

Het eerste toestel dat werd uitgerust met de nieuwe cabine, Brussels Airlines Airbus A330-300 (registratie OO-SFW), verliet het voorbije weekend de Lufthansa Technik Malta hangars na een onderhoudsbeurt en ombouw die bijna 10.000 werkuren vergde. Passagiers konden de voorbije dagen tijdens lijnvluchten naar ondermeer Kameroen, Gambia en Sierra Leone kennis maken met het nieuwe product. De reacties waren zeer positief. “Deze investering in superieure kwaliteit en comfort werd door alle passagiers uitermate gewaardeerd”, concludeerden de Brussels Airlines bemanningen na de eerste vluchten. “Brussels Airlines positioneert zich nu als een kwalitatieve trendsetter.”

Metamorfose

Aan boord van het vliegtuig vond een ware metamorfose plaats waarin comfort, design en kwaliteit centraal staan. In Business Class kunnen passagiers genieten van een nieuwe zetel die kan omgetoverd worden tot een volledig ‘flat bed’ (180° horizontale positie). Het flat bed, dat gemaakt is door Thompson Aero Seating, is uitgerust met een pneumatisch luchtkussen zodat de passagier zelf de zachtheid van zijn zetel kan regelen. Dankzij de ingenieuze cabineconfiguratie hebben maar liefst 24 van de 30 zetels rechtstreeks toegang tot het gangpad. Overigens hebben 10 van de 30 Business Class passagiers niemand naast zich zitten en alle zetels garanderen de passagiers veel privacy. In Economy Class reizen passagiers in een nieuwe ergonomisch gevormde zetel die door Italiaanse designers werd ontworpen en die meer beenruimte en zitcomfort biedt. Revolutionair is zonder twijfel de nieuwe RAVE in-flight entertainmenttechnologie. Dit on demand entertainmentsysteem bevat ruim 100 uur aan films en documentaires, nieuwsprogramma’s, spelletjes, muziek en e-reading materiaal. Een andere innovatie is het door Lufthansa Technik ontwikkelde ‘Niceview’ vluchtinformatieprogramma dat 3D kaartinformatie vanuit verschillende cameraperspectieven biedt over de exacte koers van het vliegtuig.

Het nieuwe lange afstandsproduct wordt in 2012 geleidelijk aan geïntroduceerd op alle intercontinentale vluchten (Afrika en New York).

Ontdek de nieuwe cabines hier in 3D

Brussels Airlines is de Belgische luchtvaartgroep die het grootste aanbod van vluchten van en naar de Europese hoofdstad Brussel aanbiedt. De 47 vliegtuigen en ruim 3300 werknemers van de Brussels Airlines groep staan garant voor meer dan 300 dagelijkse vluchten naar meer dan 60 Europese en Afrikaanse premium luchthavens.
Op haar Europese bestemmingen, aangevlogen met vliegtuigen van het type Avro RJ, Boeing 737 en Airbus A319/A320 biedt Brussels Airlines zowel een echt business class product (“b.business”) als een flexibele reisformule, die synoniem staat voor tijdswinst en comfort (“b.flex economy+”) als een low fare product (“b.light economy”). Op haar medium haul en long haul aanbod worden de passagiers verwelkomd in een “Business” en “Economy” klasse. Long Haul vluchten worden door Airbus A330-300 toestellen geopereerd.

Naast de 21 bestemmingen in Afrika biedt Brussels Airlines in samenwerking met haar intercontinentale partners nog een long haul aanbod naar de Verenigde Arabische Emiraten, China, Thailand, Indië en Noord Amerika. Brussels Airlines is eigendom van SN Airholding en bouwt verder op 80 jaar Belgische luchtvaartgeschiedenis. In juni 2009 maakte Lufthansa zijn intrede in de aandeelhouderstructuur en het kapitaal van de Belgische luchtvaartmaatschappij. Sinds 9 december 2009 is Brussels Airlines lid van het globaal samenwerkingsverband Star Alliance.

press@brusselsairlines.com