Partnership Lufthansa en Brussels Airlines breidt uit

Bij de start van het zomerseizoen in de luchtvaart op 29 maart, bieden Lufthansa en Brussels Airlines hun passagiers talrijke nieuwe voordelen aan. Naast een gezamenlijk vluchtaanbod tussen België, Duitsland en verschillende andere EU bestemmingen, maken beide luchtvaartmaatschappijen het hun klanten ook mogelijk om vliegmijlen te verzamelen en uit te geven op alle routes.

De vluchttarieven van Lufthansa en Brussels Airlines tussen België en Duitsland worden combineerbaar zodat passagiers vluchten van beide maatschappijen kunnen combineren. In de luchthaven van Hamburg zal Brussels Airlines ook naar de Lufthansa terminal verhuizen. En nadat eerder al voor de topklanten de luchthavenlounges van beide maatschappijen toegankelijk werden, krijgen nu ook alle business class passagiers toegang tot de lounges van beide maatschappijen.

Gemeenschappelijk vluchtaanbod België-Duitsland

Talrijke lijnvluchten van Lufthansa en Brussels Airlines worden vanaf het einde van deze week met vluchtnummers van beide maatschappijen aangeboden. Dit zogenaamde codeshare-aanbod is al vanaf vandaag te reserveren. Dankzij dit gemeenschappelijk vluchtaanbod stellen zowel Lufthansa als Brussels Airlines hun netwerk voor elkaar open. Brussels Airlines passagiers krijgen de mogelijkheid om Lufthansa vluchten te reserveren, terwijl Lufthansa passagiers gebruik kunnen maken van het Brussels Airlines vluchtaanbod.

Deze mogelijkheid geldt in een eerste fase voor de vluchten tussen Brussel en Frankfurt, Berlijn, Hamburg, Hannover, Nuremberg en Stuttgart en verschillende Europese bestemmingen. Op een later tijdstip wordt dit aanbod verder uitgebreid met Munchen en nog meer bestemmingen.

Passagiers van beide maatschappijen profiteren dankzij deze overeenkomst van meer afreisflexibiliteit en meer keuzemogelijkheden. Zo kunnen bijvoorbeeld passagiers met Brussels Airlines naar Berlijn vliegen en terugkeren met Lufthansa. Ze hebben daarbij de keuze uit negen dagelijkse vluchten.

Samenwerking getrouwheidsprogramma

Vanaf de start van het zomerseizoen gaan ook de Frequent Flyer getrouwheidsprogramma’s van beide luchtvaartmaatschappijen samenwerken. Brussels Airlines passagiers kunnen telkens ze met Lufthansa vliegen ook Bonus- en Statusmijlen sparen. Ze kunnen hun mijlen ook uitgeven bij de reservatie van Lufthansa vluchten. Omgekeerd kunnen leden van het getrouwheidsprogramma Miles & More telkens ze Brussels Airlines vliegen Premie-, Status- en Hon Circle Mijlen verzamelen alsook vluchten reserveren. De leden van beide getrouwheidsprogramma’s met een welbepaalde status kunnen ook genieten van extra voordelen zoals gratis extra bagage en priority bagage levering. Lufthansa status leden mogen bij Brussels Airlines altijd gebruik maken van de Business Class Check-in balies. Platinum en Gold leden van Brussels Airlines mogen respectievelijk inchecken aan de Lufthansa First en Business Class balies.

Samen onder één dak

Bedoeling is dat Brussels Airlines en Lufthansa daar waar mogelijk op luchthavens hun handling, check-in en servicebalies in dezelfde terminalruimte onderbrengen. Bij de start van het zomerschema verhuist Brussels Airlines daarom in Hamburg alvast naar Terminal 2 waar ook Lufthansa en de Star Alliance leden aanwezig zijn. Ook in Munchen gaat Brussels Airlines op korte termijn verhuizen naar de Terminal 2 van Lufthansa en Star Alliance. Dankzij deze ‘onder één dak’ filosofie kunnen passagiers méér mogelijkheden aangeboden worden voor Brussels Airlines / Lufthansa connectievluchten. Bovendien worden de passagiers ook niet meer geconfronteerd met tijdrovende en verwarrende terminalwissels.

Wederzijdse lounge toegang

Sinds medio februari kunnen de topklanten van Brussels Airlines en Lufthansa al gebruik maken van de luchthavenlounges van de twee maatschappijen. Leden van het Brussels Airlines Privilege programma met een Platinum Status kunnen sindsdien wereldwijd gebruik maken van alle Lufthansa Senator en Business Lounges. Ook de Lufthansa HON Circle leden, Lufthansa klanten met Senator Status en First Class passagiers krijgen sinds medio februari al toegang tot de lounges van Brussels Airlines. Bij de start van het zomerseizoen breidt deze wederzijdse lounge toegang zich verder uit. Alle business passagiers van beide maatschappijen kunnen nu ook gebruik maken van de Brussels Airlines en Lufthansa lounges.

Lufthansa & Brussels Airlines

Lufthansa plant om in een eerste fase 45 procent van de aandelen van Brussels Airlines te verwerven. Op een later tijdstip kan Lufthansa de volledige 100 procent van Brussels Airlines verwerven. Op dit ogenblik wordt de voorgestelde transactie door de EU mededingsautoriteiten onderzocht. Los daarvan is ook de toetreding van Brussels Airlines tot de Star Alliance voorzien. In deze Star Alliance kontext starten nu alvast heel wat klantenvoordelen en een nauwe samenwerking.

Meer informatie over het partnership en de eerste klantenvoordelen is ook terug te vinden op de websites www.lufthansa.com en www.brusselsairlines.com.

Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group. Ze verbindt de Europese hoofdstad vanuit Brussels Airport met meer dan 90 bestemmingen, waarvan 18 in Sub Sahara Afrika. Het bedrijf stelt meer dan 3.400 werknemers te werk en exploiteert 44 vliegtuigen.

In totaal biedt het Star Alliance netwerk momenteel meer dan 17.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 190 landen.

press@brusselsairlines.com