Passagiersgroei van 4,2% voor Brussels Airlines in februari

Ook tijdens de voorbije maand februari groeide het aantal Brussels Airlines passagiers opnieuw.  In totaal vlogen er 545.869 passagiers met Brussels Airlines vanuit of naar Brussels Airport. Dat is een toename met 4,2% in vergelijking met februari 2016.

In vergelijking met vorig jaar groeide het aantal klanten dat voor een Europese vlucht van Brussels Airlines koos met 3%. Tussen Brussels Airport en Afrika reisden 4,5% meer passagiers en  de vluchten van en naar  Noord-Amerika trokken 28,8% meer passagiers aan. De Noord-Amerika groei is deels te verklaren door de nieuwe bestemming Toronto die vorig jaar in april werd gelanceerd.

Vorig jaar telde februari een dag meer. De passagiersgroei van 4,2% ten opzichte van vorig jaar is daarom behoorlijk.

Het aantal passagiers steeg sneller dan het zetelaanbod. De bezettingsgraad  nam hierdoor met 2 percent punten toe en bedroeg 72,8%.

Ook het getransporteerde vrachtvolume evolueerde positief. Uitgedrukt in cargobezettingsgraad werd een toename van 6,7 procent punten genoteerd. De  groei was vooral merkbaar in de vrachtvolumes op de vluchten naar New York en Toronto.

In deze statistieken zijn de passagiers die Brussels Airlines verwelkomde aan boord van de vele chartervluchten of speciale ad hoc vluchten die in februari werden uitgevoerd niet inbegrepen.

Month

854,706,455

797,890,847

7.1 %