Sterke passagiersgroei houdt ook aan in september

Vrijdag 10 oktober 2014 — Tijdens de voorbije maand september vlogen er 666.504 passagiers met Brussels Airlines. Dat zijn er 19.5 % meer dan tijdens dezelfde maand vorig jaar. De bezettingsgraad steeg met 5.7 procent punten.

De sterke passagiersgroei die Brussels Airlines al sinds de lente registreert hield ook in september aan. In totaal vlogen er de voorbije maand 108.935 méér klanten met Brussels Airlines dan tijdens dezelfde maand vorig jaar. Het aantal passagiers dat voor een Europese vlucht koos steeg met 21,7%, op de vluchten tussen Afrika en Europa groeide het aantal Brussels Airlines gasten met 8,6 % en de vluchten naar New York en Washington trokken 2,1% meer klanten aan.

De groeitrend leidde ook in september tot een mooie verbetering van de bezettingsgraad. Die steeg met 5,7 procent punten en bedroeg 77,6%.

Naast deze lijnvluchtactiviteit verzorgde Brussels Airlines in september ook vakantievluchten en groepsreizen voor reisorganisatoren, meeting- en incentivebureaus en sportclubs. De passagierscijfers van deze activiteit zijn niet inbegrepen in de maandcijfers van dit persbericht.

Maand/maand verschil in %

Passagiers

+ 19,5

Available seat-kilometres (in millions)