Sterrenchef Thierry Theys en Brussels Airlines serveren Belgische culinaire topervaring op 10km hoogte

Sinds 18 januari presenteert Belgian Star Chef Thierry Theys van het twee sterrenrestaurant Nuance zijn menu aan Business Class passagiers aan boord van de intercontinentale vluchten van Brussels Airlines. Met de 10de Belgische Sterrenchef blijft Brussels Airlines de Belgische gastronomie promoten aan boord van haar vluchten naar de VS, Canada en Afrika.

Elk jaar werkt Brussels Airlines samen met een getalenteerde Michelin sterrenchef die zijn eigen regio in België promoot. Met lokale ingrediënten nemen de Belgische sterrenkoks het beste van culinair België mee aan boord. In 2019 verwent Brussels Airlines haar Business Class gasten op weg naar de VS, Canada of Afrika met een eersteklas culinaire ervaring gecreëerd door Thierry Theys van Michelin-ster-restaurant Nuance.

Samen met zijn vrouw Sofie Willemarck opende Chef Theys in 2008 het restaurant Nuance, gevestigd in Duffel (Antwerpen). Hij serveert een menu gebaseerd op de Franse haute cuisine met een fijne, lichte en elegante toets. Zo rees Nuance regelrecht naar de culinaire sterrenhemel. Thierry Theys werd eerder verkozen tot 'Meest inventieve Chef van het Jaar' en 'Jonge topchef Vlaanderen'. Nuance is bekroond met twee Michelin-sterren en het restaurant behaalt steevast scores van 16/20 en 17/20 van Gault&Millau.

Chef Theys ontwierp voor elk trimester in 2019 een exclusief menu met Belgische seizoensproducten aangevuld met een vleugje internationale ingrediënten, die intrigerende en complexe smaken perfect combineren tot een heerlijke culinaire ervaring op 10km hoogte. Het eerste menu bevat een truffel- en pecorinokoekje, een voorgerecht van crispy duck salad, pompelmoes en krokante rijst of koningskrab, aardappel, citrus en Japanse curry. Voor het hoofdgerecht kunnen gasten kiezen uit rundswang "à l'orange", wortel, spinazie en knoflook, gezouten kabeljauw, knolselder, miso en yuzu of feuilleté, aardpeer, zilverui en pruim met cabernetazijn. Als kers op de taart wordt een fijne selectie van kaas van Van Tricht gevolgd door een dessert van zandkoekjes, citroencrème en cumbava.

Als ambassadeur van ons land brengt Brussels Airlines het beste van België naar de wereld. Daarom biedt Brussels Airlines haar gasten de keuze uit acht Belgische bieren aan boord, waarvan één 'bier van de maand' steeds door de Belgische Sterrenchef gekozen wordt en afkomstig is uit zijn/haar regio. Voor de eerste twee maanden koos Thierry Theys François Grand Cru Beer en 888 Tripel Eight.

"We blijven investeren in de reiservaring aan boord en aan de grond. Samen met Thierry Theys zijn we erin geslaagd om onze Business Class gasten op lange afstand een culinaire ervaring van topklasse te serveren. Het is een grote uitdaging voor een chef om zijn maaltijden in de lucht te brengen, omdat er veel beperkingen gelden en smaken veranderen op grote hoogte. Het vergt maanden voorbereiding en een intense samenwerking om dit te realiseren, maar we zijn trots op het resultaat.”

- Gregory Baillet, Head of Product bij Brussels Airlines

Thierry Theys' menu's worden aan boord geserveerd van januari tot december 2019.